Kuinka säätää polttonopeutta Imgburn/dvd decrypter?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Mr.Mister, Apr 9, 2006.

1. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Trophy Points:
    26
    Tietäisikö joku muu ongelmaani ratkaisun...

Ongelmana on että pitäisi saada dvd+r-dl-levyyn leffa ja nopeudella (1.0x).

Double layer levyt tukevat (2.4x) vauhtia, mutta kun jos Imgburn tai dvd decrypter:illä poltan (2.4x) nopeudella niin levy ei toimi dvd-soittimessa.
    Yhden levyn onnistuin joskus polttamaan dvd decrypter:illä (1.0x) nopeudella, mutten vain enään muista kuinka onnistuin laittaan sen softan polttamaan hitaammin.

Osaisko joku teistä auttaa?

2. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    Decrypterillä oik. alanurkassa on "Write Speed" - sieltä valitset 1x.
    MUTTA kaikki levyt eivät muistaakseni enää tue noin alhaisia polttonopeusksia - esim. itselläni verbatim dvd-r 16x. tukee vain vain 2x ja ylöspäin.

Tosin en ymmärrä miksi pitäisi polttaa 1x nopeudella? Koneesi on niin hyvä, että itse vetäisin 8x nopeudella ihan surutta - älä pidä muita softia auki samaan aikaan ja vältä muutenkin koneen käyttöä polton aikana, niin en näe mitään ongelmia tuossa poltossa. LÄHINNÄ tuo liian hijaa polttaminen on se ongelma, levyt eivät ole enää optimoitu noin hiljaisiin nopeuksiin ja siitä tulee vain ongelmia/virheitä.

Last edited: Apr 9, 2006
  3. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Trophy Points:
    26
    Juuh, kyllä minä poltankin nopeemmalla nopeudella dvd+r (4,7gb) -levyjä... MUTTA olikin kyse Double layer-levystä. :) Ja niissä havaitsin tälläsen ongelman ettei Double layer-levyt toimi dvd-soittimessani jos poltan elävät kuvat 2.4-nopeudella, vaan pitäis saada poltettua 1.0x

4. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    ? siis dual layerit tukevat 2.4x nopeutta - mutta tukevatko ne myös 1x nopeutta? Jos tukevat niin sitten en näe ongelmaa? Oletko kokeillut Nero:lla polttaa?

5. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Trophy Points:
    26
    Nerolla on tullut kokeiltua myös jo. Ei edes pysty valikoimaan muuta polttonopeutta kuin 2.4x...

6. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Trophy Points:
    26
    Oliskohan levyissä sitten hirveesti eroa?

Olen polttanut TDK dvd+r dual layer -levyille eikä ole onnistunut, mutta entäs Verbatim dvd+r dual layer?

7. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    tota noin....mitä nyt vilkuilin vähän noita dual layer levyjen polttonopeuksia...en nähnyt HITAAMPAA kuin 2.4x nopeutta tukevia levyjä!? Jotkin levyt kyllä sitten tukivat jo paljon nopeampiakin polttonopeuksia.

Eli olen edelleen (melko) varma, että ongelma on tuo nopeus - 1x ei nähtävästi pysty dual:ta polttamaan, pitää aina olla väh. 2.4x!?

8. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Trophy Points:
    26
    Tulin samaan tulokseen itse myös kun etsiskelin Verbatim levyn reorder nro:lla infoa levystä eikä missään ollut että dual layer levy tukee alle 2.4x -polttonopeutta...

Kummaa muuten että yleensähän se on menny cd- ja dvd-/+r -levyjen kanssa että se polttonopeus mikä ilmoitetaan levyn kansissakin on maximi nopeus eikä vähintään nopeus...??? korjatkaa jos olen väärässä.

Edit: http://www.tdk-europe.com/image.php?id=763
    tuossa linkki minkä näköisiä ne mun TDK:n levyt on... niissä on sininen kirjoituspuoli enkä suosittele niitä kenellekkään. Itsellä ollut vain ainoastaan ongelmia niitten kanssa.

Last edited: Apr 14, 2006

Share This Page