Eli kysymyshän jo otsikossa polttelee: Kuinka saan DMA:n päälle DVD-polttimestani(LG GSA-4120b)? Ilmeisesti tuo rippaaminen sujuisi huomattavasti nopeammin jos tuo DMA olisi kytkettynä, mutta kun ei ole hajua mistä sen päälle saa?
käynnistä/start->suorita/run->devmgmt.msc ja sitten IDE ATA/ATAPI controllers/ohjaimet josta sitten primary tai secondary sen mukaan kummassa väylässä se on ja sen päällä oikeaa hiirtä ja ominaisuudet/properties ja lisäasetukset/advanced settings välilehti ja sieltä päälle DMA if available.
Hmm.. entäs jos tuo Advanced settings -välilehti puuttuu? Minulla sitä ei ainakaan tuolta löydy. Win XP SP2 koneena, ja jotenkin hämärästi muistaisin, että vanhan aseman kanssa se tuolla oli. IDE2:ssa on siis kiinni yksi kovo ja LG 4120B -poltin. Kai siihen jotenkin tuon DMA:n saisi päälle?
En ole SP2:ssa tuota tarkistanut. Onko siellä mitään välilehteä josta löytyy esim Transfer mode kohtaa?
Moro! Mä ostin ja saman polttavan aseman ja siihen tuli joku dma info. Piti ruksata polttavan aseman kohdalta. Se virheilmoitus oli aika pitkä ja se on mulla kotona (nyt töis). Nämä dma jutut mulle vähän utopiaa. Voitko selventää...? klikkasin myös että ei näytä tätä ilmoitusta... Mut muuten kone toimii ok. Polttava on masterina ja cd slavena. Kiitos