Kuinka saan tallennettua tv-kuvan tietokoneella?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by ttttt5, Dec 28, 2008.

1. ttttt5

ttttt5 Guest

Eli, miten olisi mahdollista kaapata tietokoneella se mikä samaan aikaan näkyy televisiossa?
    Mitä tarvikkeita ja/tai ohjelmia tarvitsen?

Minulla on tietokoneessani Windows Vista Home Premium ja tässä on kyllä sisäinen HP:n digitaalinen TV-viritin, jos siitä on mitään apua.

Windows Media Centerillä voisin ainakin kaapata videota, jos vaan saisin TV-kuvan näkymään siellä.

Olen lukenut, että tämä onnistuisi jotenkin videokameran avulla, mutta en omista videokameraa.

Kiitos jo etukäteen.

2. Jake78

Jake78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Näytönohjaimessa/TV-kortissa täytyy olla video-input mahdollisuus.
    Korttien mukana tulee yleensä tarvittavat softat.

3. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Sinulla saattaa olla jo kaikki tarpeellinen. Koneessa on Digitv viritin, eli saat signaalin koneeseen. Seuraavaksi tarvitset DVB ohjelman jolla voit valita kanavan ja nauhoittaa sitä.
    Osaako HP:n oma softa nauhoittaa?

Joudut todennäköisesti pakkaamaan nauhoituksen jälkikäteen jos mainaat säästää niitä koneella, mutta se on jo toinen homma.

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    En tunne tuota HP:n systeemiä mutta minulla on ulkoinen USB-digiviritin ja katselin telkkaria ensin sen omalla ohjelmalla mutta sitten jossain vaiheessa käynnistin tuon Media Centerin ja vaikka se on aika sekopäinen ohjelma logiikaltaan niin sain sieltäkin viritettyä kanavat. Joten nyt pystyn vaikka vuoronperään käyttämään kumpaakin ohjelmaa tuon saman virittimen kanssa. Eli erillistä DVB ohjelma ei välttänättä tarvita vaan Vistan Media Center hoitaa tehtävän itse.

Eli avaat Media Center ja keskeltä pystyakselilta haet Tehtävät ja vaaka-akselilta Asetukset ja sieltä TV ja Määritä TV-signaali. En ole aivan varma mutta muistaakseni sillä tavalla sai tv-kanavat viritettyä Media Centeriin. Onhan sinulla kunnon antenni kiinni siinä HP:n TV-virittimessä?

Last edited: Dec 31, 2008
  5. ttttt5

ttttt5 Guest

No nyt onnistuu. Miten tallennukset kannattaa pakata?

6. Seth99

Seth99 Regular member

Trophy Points:
    26
    Hei

Itselläni on tämä HP Pavilion dv7-1140 ja ensin digitv toimi mutta nyt vista valittaa "windows media player vastaanotin palvelu lakkasi toimimasta." vastaanotin palvelua ei voi poistaa kyseiseltä ohjelmalta. Media center valittaa että viritintä ei ole asennettu..? olen kokeillut poistaa ja asentaa uuden viritin ajurit mutta ei onnistu. Mitä tehdä?

Share This Page