Kuinka torrent luodaan?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by DecaFlame, Mar 6, 2006.

1. DecaFlame

DecaFlame Guest

Minulla on oma tekemäni video, jonka haluaisin laittaa nettiin jakoon, jotta myös siitä olisi myös muille iloa. Olen ymmärtänyt, että helpoin/paras tapa tehdä se on tehdä siitä torrentti. En ole kuitenkaan koskaan käyttänyt torrentteja, joten minulla ei ole hajuakaan siitä, miten se tehdään.

Haluaisinkin seikkaperäiset (lue: rautalangasta väännetyt) ohjeet, miten minun tulee menetellä. Tarvitsenko esim. omaa kotisivutilaa? Vai mihin n. 500 megatavun tiedosto laitetaan?

2. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Et tarvitse periaatteessa muuta kuin tunnukset trackeriin, ja jonkun bittorrent ohjelman (esim. bitcomet). Tuossa bitcometissa on suomenkieliset valikot, niin sen kanssa on aloittelijallakin helppo. Sitten sinun pitää liittyä johonkin trackeriin, että pääset uploadaamaan torrenttisi, esim. thepiratebay.org:iin. Trackeri-listaan lisäät sitten sivusi trackerin, kuvassa piratebayn tracker:

Tämän jälkeen voit uploadata torrentin sivustolle. Sinun pitää koko ajan itse jakaa tiedostoa, jolloin muut saavat imutettua sitä sinulta, eli avaat vaan luodun torrentin bitcometilla. Kun muilla tulee lataus valmiiksi, he siirtyvät myös jakamaan samaa tiedostoa. Useimmat kyllä poistaa kaikki valmiit tiedostot listasta, eli vain pieni määrä lataajista jää jakamaan. Pahoittelen vaikeaa suomenkieltäni, tänään ei tunnu onnistuvan kovinkaan hyvin :p

3. DecaFlame

DecaFlame Guest

Hienoa, kiitos!

Share This Page