Kuitu - Reititin - Pöytäkone

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by antzki, Mar 28, 2012.

  1. antzki

    antzki Member

    Joined:
    Jul 7, 2006
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei.

    Olen hommannut kuidun omakotitaloon. Ongelmana on, että minulla on myös pöytätietokone ja ymmärtääkseni pöytätietokoneesta tulee ethernet kaapeli kytkettyä suoraan tähän: http://i.imgur.com/hRgUw.jpg ??

    Jos näin on, niin minulla on iso ongelma. Buffalon boxi sijaitsee pannuhuoneessa, mikä on autotallissa ja pöytätietokone on talon toisella puolella. Matkaa lyhyintä tietä noin 15m (yhden seinän läpi pitää mennä).

    Onko mikä ratkaisuna? Hommata vain tarpeeksi pitkä ethernet kaapeli, minkä voi vetää seiniä pitkin vai vaatia operaattoria tulla asentamaan se?

    http://i.imgur.com/q1Tl7.jpg
     
    Last edited: Mar 28, 2012
  2. Ehni

    Ehni Active member

    Joined:
    Feb 1, 2012
    Messages:
    1,156
    Likes Received:
    127
    Trophy Points:
    73
    Ensinnäkin typerää että modeemi ja toi päätelaite on samassa paikassa. Itse tekisin niin että ostaisin Cat5 kaapelia ja vetäisin esim. listoja pitkin piuhat ja laittasin RJ45 rasian huoneeseen missä on kone. Se taas menee omasta pussista ja ehkä liikaa työtä. Mutta en ainakaan itse näe syytä minkä takia operaattorin pitäisi tuo tehdä?

    Tai sitten vaan perinteinen ethernet-kaapeli viritys :D
     
  3. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Joop, kaapelia vaan vetämään. Saa itse päättää tekee homman helposti vai hienosti. Helppo ratkaisu on vain tehdä reikä seinään ja vetää kaapeli seinän viertä pitkin. Huonekalujen sijainti sitten pitkälti ratkaisee, kuinka pahasti tuo kaapeli pistää silmään. Toinen vaihtoehto on käyttää esim. johtokourulla varustettua lattialistaa tai vetää kaapelit esim. välikaton kautta ja sitten seinän sisällä alas ja laittaa rasia.
     
  4. antzki

    antzki Member

    Joined:
    Jul 7, 2006
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  5. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    On sopivaa.
     
  6. antzki

    antzki Member

    Joined:
    Jul 7, 2006
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    kiitos vastauksesta
     

Share This Page