Minulla on Asus pöytäkone, jossa Windows 7. Käytän selaimina sekä Firefoxia että Exploreria. Firefoxilla on yhteysnopeus max. 650 kbit/s, mutta Explorerilla täysi 1 mega. Mistä moinen johtuu?
Montako kertaa ja millä testasit? Saattaa olla hetkellinen verkkoliikenteen hidastelu kyseessä. Speedtest.net ei ainakaan itselläni koskaan anna samaa tulosta kahdesti peräkkäin.
Olen testaillut nopeutta useita kertoja ja useana päivänä (ja iltana) sekä speedtest.net että msoy.net ohjelmien avulla ja peräkkäin. Lisäksi olen tehnyt samat testit sekä vanhan XP ja uuden Asus -koneeni kanssa. tulokset ovat yhtäpitäviä.
Korjaus ed. vastaukseeni: XP:llä nopeus on sama sekä Explorerilla ja Firefoxilla. Nopeusero on vain Asus koneessa.
No nyt on mielenkiintoinen juttu! Saattaapi olla, että sulla on asukseen firefoxia asentaessa sattunu joku minor virhe, joka vähän hidastaa vauhtia. Voisit kokeilla FF:n poistoa Asuksesta ja uudelleen asentamista, jos se vaikka auttaisi.
Kokeilin jo tuon. Olen joskus tallentanut tikulle FF:sä version 7.xxx. Otin tikulta em. version koneelle ja tulos on edelleen sama.
Käytät siis Asuksessa versiota 7.xxx.? Mitenkäs XP:ssä? onko sama versio käytössä, sillä vanhentuneen version käyttäminenkin saattaa vaikuttaa tuohon. Uusin versio on 13.0.1 kokeiles päivittää tuo FF tuohon uusimpaan versioon, josko se auttaisi.
Eikös juuri tuon uusimman FF-version yhteydessä ole raportoitu monenlaisista bugeista ja ongelmista? http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-123/firefox_vie_muistia-935043/ http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-123/adobe_flash_player-934307/#5710444
Ongelma ratkesi huomaamattani! Kävi nimittäin näin, että ajoin järjestelmän korjaus-CD:n ja kohta tämän jälkeen Firefox tarjoili uusinta versiotaan, jonka tietenkin asensin. Jatkoin koneen käyttöä tavalliseen tapaan. Huomasin sitten jossain vaiheessa, että Firefox toimiikin ihan hyvin. Mittasin yhtysnopeuden kolmella mittarilla, jolloin kaikki antoivat tulokseksi saman kahden megan nopeuden. Kumpi mainituista toimenpiteistä korjasi tilanteen? En todellakaan tiedä.
Veikkaan että päivitys. Muutenkin ilmeisesti Firefoxiin tulossa jossain vaiheessa (ei välttämättä vielä seuraava, mutta sitten) päivitys, joka vähentää koneen muistinkäyttöä. Hyvä vähä-RAMisille koneille.