eli tällainen tulee ruudulle(pahoittelen kuvan suurta kokoa): mainostaa jotakin ohjelmaa ja on englanninkielinen kun taas windows on suomenkielinen eli enpä usko tämän viestin tulleen käyttöjärjestelmältä. Ongelma on ollut useamman kerran. Olen formatoinut ja kaikkea, mutta aina se tulee takaisin jossain vaiheessa. todellinen riesa... eli mikä tämä on ja miten siitä pääsee eroon.
Se on viestinvälityspalvelu eli tuo on spämmiä Tee näin: Käynnistä -> suorita -> services.msc Etsi listalta viestinvälityspalvelu, tuplaklikkaa, paina seis ja valitse käynnistymistavaksi "ei käytössä". Auttoiko?
Vähän fiksailin kuvaa pienemmäksi. Siitä ikkunasta saa otettua screenshotin kun painat [bold]Alt + Prt Scr[/bold], näin ei tarvitse koko työpöytää ottaa kuvaan mukaan. =)
Olen tuon saanut ainakin neljä kertaa. Aina kun olen wintoosan asentanut uudestaan, enkä ole muistanut ottaa verkkopiuhaa irti ennenkuin olen asentanut virustorjunnan ja palomuurin. Aika vittumainen mainos, pomppaa esiin noin kerran minuutissa. Lähti pois kun asenteli wintoosan päivityksiä.
Tuo lähtee pois, jos asentaa SP2:sen. Ei johdu verkkopiuhasta. Viestinvälityspalvelu on siinä pois päältä.
Eli jos ei joku vielä hoksannut, niin tuo ei johdu mistään viruksesta tms.. Tuon on spammiviesti joka saattaa tulla jos windowsissa on viestinvälityspalvelu käytössä.
Kokeilin kemistin neuvomaa tapaa. ei ole vielä tullut mitään viestiä. kiitti pkasp että muutit koka ja vinkistä