Juu eli kumpi näistä olisi parempi kokoonpano? Prosessori: Intel Dual Core E5200 2,5GHz Näytönohjain: Ati Radeon 4830 512Mb Keskusmuisti: 4gb DDRII 800MHz Kiintolevy: 320Gb SATAII 7200rpm 16Mb Emolevy: ASUS P5KPL-AM Virtalähde: 400W Kotelo: Antler ATX PC 375 Optinen asema: LG polttoasema DVD±RW 18x Lightscribe VAI prosessori: AMD Athlon 64 X2 5200+ emolevy: MSI K9N NEO-F V2 muisti: KINGSTON ValueRAM 4 Gt DDR2 800MHz näytönohjain: Radeon HD 4830 512Mt kiintolevy: Samsung SpinPoint 320 Gt 16Mt SATA optinen asema: LG polttoasema DVD±RW 18x Lightscribe virtalähde: 480W Kotelo: Antler ATX PC 375 Hinnat ovat juuri nyt omalle budjetilleni maksimit joten elköö ehotelko uusia "parempia" osi, eli kumpi noista olisi parempi kokoonpano? Hei hei!
No kyllä mää ottaisin ton ekan setin ihan inttelin takia:> En nyt noita osia kovin tarkasti kattellu mut iha ok paketilta näytti toi eka
Mistä edes olet tuommoisen hankkimassa, kotelosta päätellen Vimdatasta tai Lapstoresta? Noiden mukana tulevat powerit ainakin ovat sen verran tehokkaalla itsetuhomekanismilla varustettuja, etten moisiin koskisi edes kuuden metrin seipäällä. Nettori.org kumminkin palvelee hyvin: E5200 boxed (74,10e) Asus P5KPL-AM (43,67e) Sapphire HD4830 512MB (116,98e) 2x Kingston KVR800D2N6/2G (2x 15,71e) Samsung F1 320GB (44,41e) LG GH22NS30RBBB 22X DVD±RW (17,44e) Antec Sonata III 500W (96,51e) = 424,53e + postikulut kotiovelle 15e Tuo koppa ja poweri jättävät hieman laajennusvaraakin myöhempiä investointeja varten.
Muuten täydellinen, mutta kun jos ostan nuo komponentit tuolta nettorista niin pitää tilata myös kokoamis palvelu. Itse en siihen ryhdy enkä sitä myöskään osaa. Ja tuolla nettorissa klooninen kasaus maksaa 132.60€!!! Että eikös tuo sinun paketti ole lähes muuten sama kuin tuo minun vaihtoehdoistani ensimmäinen, paitsi eri kotelo ja tehokkaampi virtalähde? Koska itse olisin ostanut tämän pienin muutoksin (tuo ensimmäinen vaihto ehto on tämä muutosten kanssa): http://www.tehokaskone.net/ArnadaBasic1.html On valmiiksi kasattu käyttiksen saa esiasennetuksi 100€ lisähintaan ja muutosten kanssa 500€. Tuo sinun koneesi on noiden komponenttejen ja nettorin kasauspalvelun kanssa 557.13€ ja jos se on muuten sama paitsi eri kotelo ja virtalähde niin onko kannattavaa sijoittaa noin 60€ Parempaan koteloon ja virtalähteeseen?
Hehheh, eihän kukaan täysjärkinen kokoamisesta maksa 130 euroa (tai edes 50e), sen takiahan nuo ovatkin sen niin korkealle hinnoitelleet. Kokoaminen itsessäänhän on varsin yksinkertaista ja aloittelija saa operaatioon kulumaan manuaaleja pläräten parisen tuntia. Tuossa pätevä kuvallinen ohjeistus: http://tekniikanihmelapsi.com/2008/09/06/tietokoneen-kasaaminen-antec-p182-koteloon/ Sonata III:n mukana tuleva virtalähde sitä paitsi ei ole pelkästään tehokkaampi, vaan myös sähköä säästävämpi, vakaampi ja hiljaisempi. Tuossa kotelossa myös muut komponentit eivät pääse kuumenemaan niin paljoa kuin halvimmissa "mennään sieltä mistä aita on matalin" -ratkaisuissa, mitä tuo Antler edustaa.
Verkkokaupassa saa käyttiksen asennettuna ja samalla kovon valmiiks osioituna jos haluu, (ja tietysti haluu) about 60 egellä. On se vaan jo yli puolet halvempi ku toi sun saama hintas. Ja kyl mä kokoamisesta ja testauksesta olisin valmis maksamaan koska sillon vastuu on kokoajalla eikä ongelmien ilmetessä tarvii vakuutella että oot tehny kaiken oikein, syyttävät sua kuitenki. Takuukysymys on täysin selvä. Näin oon itekin toiminu kun kerran sain yhen paskan emon ja myyjä oli sitä mieltä et olin ite jotain kämmänny.Se vääntö opetti mut nöyräks ja siirtämään vastuun vastedes sinne mihin se kuuluu, eli myyjälle. Ja vidalis, luultavasti olin enemmän koneita kasannu ku se itte. Siperia opettaa, mut sieltä ei oppia aina kannata hakea.
Siit on jo vuosia aikaa, se narikka, minkä nimeä en enää edes muista vaikutti Lauttasaaressa mut ei sitä enää ole olemassakaan, mitä en niin suuresti ihmettele.