Kun KAIKKI menee pieleen..

Discussion in 'PSP' started by drag00n, Nov 9, 2007.

1. drag00n

drag00n Member

Trophy Points:
    16
    Noniin, kerron teille surullisen tarinani taskupleikkarien kanssa:

Ensiksikin, halusin todella PSP:n jolla voisin mm. pelailla snes-pelejä ja kikkailla kaikkea muuta. Lueskelin netistä firmwareista ja miten kunkin version saa laskettua 1.50 ja siitä sitten homebrewiin.

No, luin jostain että vanhaa mallia (joka tietenkin on parempi homebrewin kaa) saa nykyään jopa 99e hintaan. Kiersin pari päivää kaikki hesan tarjoustalot ja prismat ja muut läpi; ei löytynyt minkäänhintaista vanhempaa mallia.

No, jonkin ajan kuluttua törmäsin sokoksella hyllyssä yksin nököttävään vanhaan PSP:hen, jolla oli kuitenkin hintaa 169e. Ajattelin että "fusk it", ei se nyt niin paljon maksa.

Kävin samalla ostamassa parin gigan kortin ja usb-kaapelin, ja kiikutin kamat kämpille iloisena: Kohta mulla on ware-PSP!!

No, firmware oli 2.71, aattelin että jee tää käy helposti. Menin muuten hyvin ohjeiden mukaan, mutta en tajunnut ajaa sitä ohjelmaa joka olisi tehnyt jotain emolevylle koska mulla oli UMD-kelkassa kultainen teksti eli se olisi pitänyt ajaa. NAPS, nyt mulla oli 169e hintanen tiili.

Noin 4391 kirosanan jälkeen katoin että voisin lähettää koko vehkeen jollekulle asiasta tietävälle tyypille laitettavaksi, mutta sitten ajattelin että en kyllä jaksa odottaa, verkkokaupalla oli noita pinkkejä (argh) psp:tä 150e hintaan joten voisin käydä hakee sellasen, tehdä pandoran akun ja sillä tavalla päästä tästä ongelmasta jonka jälkeen voisin myydä ylim. PSP:n pois.

No, pinkin PSP:n firmware oli 2.81 jonka jälkeen ajattelin että voi V pitääkö mun taas lähteä keskustaan jonne on puolen tunnin matka metsästämään jotain V:n gta liberty city stories- tai lumines-peliä. No, ajattelin että jos gta:n löytäs jostain halvalla niin se vois olla muutenkin ihan jees peli.

Katoin netistä miten tunnistaa oikeen version eli unpatched gta:n. Löysin sitten eräästä paikasta 29e hintaan kyseisen pelin, katoin että jee, tuntomerkit täsmäävät (takakannessa lentsikka ja vene, copyright vuosi oikein ja numerosarja oikein). Riemuissani kiiruhdin sitten kotiin että nyt kyllä toimii. No, kun avasin boxin, näin että UMD-levyssä silti luki ULES-00151#2, eli peli on patched. Katsoin myös konsolin (niin, sen ruman pinkin) kanssa ja totesin että pelin mukana tuleva firmware päivitys on 2.60, eli peli ei käy. Joten, sinne meni taas lisää rahaa ja mulla ei vieläkään ole sitä mitä olen tässä jo jonkin aikaa yrittänyt kovasti tehdä.

Nyt ajattelin että viimeinen mahdollisuus on taas käydä metsästämässä jostain lumines-peli, jos sillä viimeinkin saisin tuon pinkin psp:n version laskettua 1.50:een jotta saisin tehtyä pandoran akun. Mutta, jos tämä ei onnistu niin täytyy kyllä luovuttaa ja myydä koko kasa kamaa pois.

Luulen että kellään muulla ei ole ollu näin vaikeeta tän kanssa!!!!!!

2. Hubbbe

Hubbbe Member

Trophy Points:
    16
    Itselläni oli vaikeaa, tosi vaikeaa..
    Oma Puspeeni muuttui tiiliskiveksi välittömästi sen hankittuani. Lähetin sen verkkokauppa.comin huoltoon ja se palasi ehjänä käteen. Kävi ilmi että Omistan TA-082 emolevyllisen 2.81 FW psp:n, jota ei tuohon maailman aikaan pystynyt päivittämään.
    No päivittelin itsekseni huonoa tuuria ja jäin odottelemaan..kauan.. Nyt sain vihdoin 12 kk:n odottelun jälkeen 12,4€ sijoituksella puspeen kuntoon ja ajankohtaisilla homebrew softilla.
    Lykkää oma psp:si jollekkin keneltä pandoran patteri taikakortteineen löytyy, ja myy ihmeessä toinen rohjo sen jälkeen pois.

3. mikueli

mikueli Regular member

Trophy Points:
    26
    kyllä se oli hankalaa itsellänikin, kun ei meinannut hen lähteä käyntiin ja lopulta kun downgradaus lähti käyntiin niin menikin pupu pöksyyn(varmaankin, jos kaverin kenen kanssa tein tätä ei olisi juuri pitänyt lähteä olisin tehnyt tämän) ja lopetin homman, myin vanhan psp:ni kaverilleni(downgradetin sen lopulta hänelle ja kaikki onnistui ihan hyvin) ja ostin itse käytetyn, missä tämä customi oli valmiiksi asennettuna ja nyt ku tuli tämä pandoras battery ni olen tehnyt kaiken maailman flashayksiä eikä kertaankaan ole mennyt pieleen ja vaikka menisi niin pikkuveljeltäni löytyy toinen psp mis custom firmis jotenka pandora auttaa.

4. Termis

Termis Guest

Pandorasbatteryy tekemään. 3 vaihtoehtoa:
    1. Ostat Tool-Akun TÄÄLTÄ (Tuon on tietääkseni sama kuin pandoras battery) ja teet sitten TÄMÄN ohjeen avulla paitsi että hyppäät tietenkin akun tekovaiheen ylitse.
    2. Ostat normaaliakun ja leikkaat sieltä sisältä pinnin poies joka tekee siitä pandorasin. En suosittele. Jos kuitenkin teet tämän nii kun akku on modattu teet ton saman ohjeen kanssa. Googleta ohjeet pinnin katkasuun.
    3. Teet Pandorasin kaverisi pspeellä ton saman ohjeen kanssa.

Last edited by a moderator: Nov 10, 2007
  5. speedy931

speedy931 Member

Trophy Points:
    11
    Oikeastaan minulla taisi olla omasta mielestäni myös aika hankalaa, ensin sain PSP:ni oli 2.71, downgradesin 1.50:een sitten olin päivittämässä 3.03 OE-A:han brikkas, jätin sen siihen odotin vähän aikaan kunnes julkaistiin pandora, kaverilla onneksi oli PSP jossa homebrewi ajaus mahdollisuus. Joten unbrikattiin, taas 1.50. Sitten yritin asentaa 3.40 OE-A:han brikkas uudestaan ajattelin, että d'oh mitä tuuria minulla, taas kaverilta PSP lainaan ja pandoras battery. Sen jälkeen minun akku meni paskaksi, joten ostin uuden akun ja muistikortin. Sitten vihdoinkin sain PSP:ni 3.71 M33:hen kun se ilmestyi :)

Share This Page