Eli pöytäkoneen korvaajaa olen etsinyt. Turhan iso tilanviejä. Ja tätä olen katsonut että laittaisin GT780R-233NE jimm's:iltä olen konetta katsonut ja saahan tämän hobbyhallistakin. Kokemuksia kyseisestä koneesta kenelläkään?? Vai oisko joku muu kone vastaava,parempi tai halvempi? Hintaraja olis tuo 1600€
Ottaisin kyllä tämän http://jimms.fi/tuoteinfo/G74SX-TZ099V?pid=1313914461423 Tossa esim muisti on 1333mHz, ja melkein samat osat muutenkin
Tuohan on erittäin hyvä vaihtoehto. hinta erokin on pieni.. toisessa on taas valaistu näppäimistö, toisessa nopeampaa muistia, toisessa tulis laukku ja hiiri. tätähän häätyy miettiä ihan tosissaan.. Jos jollain olis kokemuksia näistä kadesta koneestaa( Asus G74SX-TZ099V) ja ( Msi GT780R-233NE)ois hyvä lukea kumpaan suuntaan kelkka loppupeleissä kääntyypi
Kyllähän tuo MSIn 2x 750 GB houkuttelisi. Tosin jos ulkoinen levy ei haittaa - itse olen todella tyytyväinen 1 TB e-sata asemaani; hakkaa sisäiset 300 GB 7200k - levyni kevyesti. Ei pärjäisi USB 3 - asematkaan.
Tuota kannan korteni kekoon ja pari kohtaa mitkä ehkä vaikuttaa päätökseen. -Asusksen näyttö näyttäisi olevan valoteholtaan parempi. -Asusksen näytön ohjaimella on 3Gb muistia vs MSI:n 1,5Gb (riippuu täysin pelistä tarviiko yli 1,5Gb) -MSI:n koneessa tulee tosiaan kaksi kovalevyä, mutta Asukseen saa myös toisen hommattua (SSD?) -MSI:n akun kesto on aavistuksen parempi, paitsi molemmilla tunnin verran, kun kone käy täysillä. Pöytäkoneen korvaajaksihan tämä tulikin niin ei varmaan haittaa =) -MSI:n koneessa on 5 usb porttia(USB2.0 X 3, USB3.0 X 2), Asuksella 4 (USB2.0 X 3, USB3.0 X 1). -Asuksen piirisarja Mobile Intel HM65 Express, MSI:n Intel HM67 Linkit arvosteluihin koneista löytyvät notebookcheck piste net sivustolta. -Asusken artikkeli ei ole vielä täysin valmis tuolla. Minua ihmetyttää miksi Asus luopui G73 malleissa tulleista hybrid kovalevyistä =)
Kyllä jimms myy vielä tota G73SW mallia mis tulee hybrid kovalevy ja Intel Sandy Bridge prosessori se vaan maksaa 84€ enemmän ku toi G74SX, itellä on kans sama ongelma ku petrillä, en tiiä kumman noist kahesta otan G74SX vai G73SW. Ja tietääkö kukaan et pystyykö noi kummatkin läppärit pyörittämään Battlefield 3:sta täysil graffoilla?
Varmaa paljon riippuu kuinka huonon fps:n haluaa =) Jos laskee noita AA(anti-aliasing) ja AF(anisotropic filtering) arvoja niin uskoisin pyörivän paremmin. Toki resoluutiokin vaikuttaa. Käytännössä tän hintaluokan koneilla ei voi koskaan päästä pöytäkoneiden tasoon. G74SX Battlefield: Bad Company 2 Resolution Settings Value 1920x1080 high, HBAO on, 4xAA, 8xAF 35 fps 1366x768 high, HBAO on, 1xAA, 4xAF 66 fps G73SW Battlefield: Bad Company 2 Resolution Settings Value 1920x1080 high, HBAO on, 4xAA, 8xAF 30.1 fps Karkkina pohjalle, sama peli Alienware M18x koneella (jonka testi speksi hinta oli about 4400e) Battlefield: Bad Company 2 Resolution Settings Value 1920x1080 high, HBAO on, 4xAA, 8xAF 93.4 fps
Jos olis rahaa millä mällätä niin laittaisin alienwaren koneen tai jonku muun räätälöidyn version.. mutta raha on rajallista työtä tekevällekkin. Tosi on et kannettavalla ei pääse pöytäkoneen tasoon täys grafoilla, mut pelaa sitten hieman huonommilla.
Olen samaa mieltä, en ainakaan itse ole katunut että laitoin sen 1500e siihen asuksen G73seen viime joulukuussa. Crysis 2 pyörii tosi kauniisti, Starcraft 2, wow ja arma2 skulaa hyvin kun vain luopuu liiallisista krafiikoista. En minä niiden krafiikoiden takia pelejä pelais, peli seura se on joka saa huonolta näyttävän pelin tuntumaan hyvältä =)
Pitää nyt kattoa et käännynkö pöytäkoneeseen, oishan toi kannettava kätevä mut hinta on aika kova jos vertaa minkälaisen pöytäkoneen sais =/ paljonkohan ois fps BF3:ses High settingeillä tos läppärissä..? who knows
Läppäri vie pöydältä tilaa ihan saman verran kuin pöytäkonekin, ainakin jos ergonomia (näyttö, näppis ja hiiri) halutaan samalle tasolle... Läppäriä et saa samantasoisella näytöllä koskaan, joudut tyytymään alle 17", näppiksetkin ovat tehokirjoittajalle vähän niin tai näin, hiirtä ei osoitinlaitteena voita oikeastaan mikään, ai niin äänetkin on joku jo päättänyt puolestasi. Läppäriä ei pahemmin päivitellä, muistia voi lisätä, mutta jo kiintolevytilan lisääminen vaatii jonkinmoista jumppaa ja vanhat kamat jää hyödyntämättä jne. T: Vesku
Käytän läppäriä ulkoisella näytöllä ja näppiksellä sekä hiirellä, ihan vain siksi että tarvittaessa sen voi mukavasti siirtää tai ottaa mukaan, vaikkapa ilman noita lisukkeita.
Tässä olis tuloksia msi:stä ja asuksen tehokannettavista. Heaven Benchmark 2.5 testissä msi voitti hieman. http://www.kannettavatietokone.fi/forum/index.php?topic=586.165 Tässä 3D-mark 06 tulokset Asus G74SX -pelikannettavalle: Intel Quad Core i7 2630QM (2GHz/2,9GHz) nVidia GeForce GTX560M, 3072Mt GDDR5 (MEM:625/GPU:775/SHADER:1550MHz) 8Gt DDR3 RAM Windows 7 Home Premium 64-bit Näytönohjaimen ajuriversio 268.37 Kone täysin tehdasasetuksilla, eli suoraan paketista otettu testiin. Resoluutio testille 1280x1024 Tulos: 15227 SM2.0: 6279 SM3.0: 6352 CPU: 5069 Tässä 3D-mark 06 tulokset MSI GT780 -pelikannettavalle: Intel Dual-Core i5 2410M (2,3GHz/2,9GHz) nVidia GeForce GTX560M, 1536Mt GDDR5 (MEM:625/GPU:814/SHADER:1627MHz) 6Gt DDR3 RAM Windows 7 Home Premium 64-bit Näytönohjaimen ajuriversio (ForceWare) 268.12 Kone täysin tehdasasetuksilla, eli suoraan paketista otettu testiin. Resoluutio testille 1280x1024 Tulos: 13926 SM2.0: 6303 SM3.0: 6406 CPU: 3279
Kannattaa sitten tehdä heti palautuslevyt kun koneen on avannut ensimmäisen kerran. Ettei kato vaan unohdu...