Kunpi kannatta

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by OzMo90, Feb 20, 2005.

1. OzMo90

OzMo90 Member

Trophy Points:
    11
    Olen ostamassa uuden koneen ja osat on tässä:
    Kotelo:Antec Sonata Piano Black 380W
    Emolevy:ASUS A8N-SLI DELUXE
    Prosessori:Athlon 64 3500+/tai 3000+
    Prosessoti tuuletin:ZALMAN CNPS7700-CU
    Kiintolevy:2xDIAMONDMAX10 200GB DMA133 7200RPM 8MB
    DVD-polttava:GSA-4163B LG DVD+-RW DUAL LAYER WRITER 16X
    Näytönohjain:XFX GEFORCE 6600GT 128MB PCI-E
    Keskusmuisti:Kingston HYPERX Kit (2*512) DDR400 PC-3200 CL2/tai 2x Kingston HYPERX Kit (2*512) DDR400 PC-3200 CL2

Siinä onkin kysymys otanko koneeseeni ennemmin Athlon 3000+ ja 2gigaa keskusmuistii vai Athlon 3500+ ja 1gigan muistii kumpi ratkaisu kannattaisi

2. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    1GB ram riittää vallan mainiosti. 2GB tulee tarpeelliseksi varmasti tulevaisuudessa, mutta toistaiseksi se ei paljoa hyödytä.

Kannattaa myös varmistaa että tuo zalman mahtuu emolle (mikäli et sitä ole jo tehnyt). En tiedä minkä mallinen tuo asus on ja paljonko siinä on tilaa prosessorin ylä ja alapuolella, mutta omalle MSI:lle sen pikkuvelikin on aika jämpti.

3. -ReapeR-

-ReapeR- Regular member

Trophy Points:
    26
    no jos multa mielipidettä kysytään ni sitten 3500+ ja giga muistia..

gigalla pärjää mun mielestä todella hyvin vielä..2 gigaa tuntus jo melkein yliammutulta.
    itellä 512 muistia ja hyvin on pärjänny :)

4. romero

romero Regular member

Trophy Points:
    26
    Ota 3000+ sekä giga muistia ja vedä kännit säästyneillä rahoilla. Tuo yhdistelmä on riittänyt paremmin kuin hyvin ainakin minulla.

Last edited: Feb 20, 2005
  5. penawarez

penawarez Guest

it6se kyllä ottaisin se 3500+ prossun ja 1gb muistia

6. Pengie

Pengie Member

Trophy Points:
    16
    eikös tuo 3500+ ole vielä aika hintava.. mitä itse kattelin hintoja niin 3200+ olisi hintalaatusuhteeltaan paras vaihtoehto.
    Myöskin boxed mallia suosittelisin, riittävän hiljasia nuo AMD:n omat tuulettimet eikä noita zalmanhässäköitä välttämättä tarvi ellet ole ylikellottelemassa konettas.

7. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Tota Antec Sonata Piano Black 380W koteloo ei kannata ottaa. Täälläkin on paljon kommentteja siitä kuinka sen virtalähde on poksahdellut ja kotelon etu-usb liittimetkään eivät toimi ja voivat pahimmassa tapauksessa käräyttää koko emon. Ota koteloksi mieluummin Nexus Breeze.

8. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    No se on vähän niin ja näin noiden kommenttien kanssa. Fakta on se että piano sonata ostetuimpia perus- koteloita. Itse tunnen noin kymmenen toimivan sonatan omistajaa ja kuullut olen toki parista rikkimenneestä tämän foorumin kautta. Joko kyseessä on erittäin huono erä, kasaajat ovat sählänneet tai kyse on vain siitä puolesta prosentista huonosta kappaleesta, mikä muilla merkeillä on varmasti piano-sonataa suurempi.

9. Jorie

Jorie Member

Trophy Points:
    16
    itse ostaisin 3500+ ja 1g muistia pärjää paremmin kun hyvin tämänhetkeen tarpeisiin. ja itse ostaisin seagate kovalevyjä 5v takuu. ja kyllä tuo antecin kotelo on kuulemma hyvä mutta virtalähteeksi nexux silent 400w;)

10. kkuula

kkuula Regular member

Trophy Points:
    26
    onhan täällä ollu jonkin verran juttua tuosta kotelosta ja powerista mut kyllä noita kärähtäneitä powereita tääl on paljon muunkin merkkisiä ollu.. mikäs tää mikrobitin juttu tuosta kotelosta on minkä joku tääl joskus mainitsi? hieman tuon bitin toimituksen asiantuntemus epäilyttää, ainakin juttujen taaso hieman ollut laskusuunnassa ja lehteä en o lukenu aktiivisesti enää vuosiin.. joskus sillon c64 aikoihin se oli asiaa mut...

Share This Page