Kuollut pikseli Nokiassa

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by Ddarud, Dec 13, 2008.

1. Ddarud

Ddarud Regular member

Trophy Points:
    26
    Sain just uuden 5800 XpressMusic puhelimen ja siinä on melko keskellä näyttöä kaksi kuollutta pikseliä. Yritin hieman aiheesta etsiä tietoa enkä sitä paljon löytänyt. Oma veikkaukseni on kuitenkin ettei mene takuuseen. Kokemuksia, mielipiteitä ja faktoja? Toinen pikseli on valkoinen ja toinen lähes huomaamaton punainen. Ei nuo nyt paljon haittaa, mutta ärsyttää silmää.

2. CoB92

CoB92 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kuolleen pikselin kevyt painaminen saattaa elvyttää sen. Näin ainakin tietokoneen TFT-näytöissä.

3. Larmuska

Larmuska Guest

Kyllä tollasen pitää takuuseen mennä, puhelin sulla tuskin ollut viikkoakaan? Ei siinä ajassa sitä ehdi edes paiskoa niin paljon että pitäisi kuolleita pikseleitä tulla.

4. Thor1993

Thor1993 Regular member

Trophy Points:
    26
    Itekkin kyl luulen et menee takuuseen tai vähintäänkin kun rupee kuluttajansuojalaista puhumaan, koska sen perusteellahan viat joita ei oo ostaessa voinut huomata pitää korjata/antaa uus laite tilalle.

5. Ddarud

Ddarud Regular member

Trophy Points:
    26
    Ainakin näyttöjen osalta valmistaja määrittelee itse mikä korvataan ja mikä ei. Muutama kuollut pikseli ei joka merkillä riitä takuuseen. Jep ei ole ollut kuin pari päivää.

6. =petzku=

=petzku= Member

Trophy Points:
    11
    Kokemusta löytyy sen verran, että Nokia ei tulkitse kuolleita pikseleitä viaksi, ainakaan tämän 5800:n kohdalla. Mielestäni tälläiset "ominaisuudet" täytyy selvitä tuotetta ostaessa. Kuluttajasuojan kautta en lähtenyt asiaa ratkomaan. Kannattaa kysyä, jos palautus ei enää ole mahdollista. Lisätietoa:Nokia 5800 XpressMusic Laitevertailu

7. Ddarud

Ddarud Regular member

Trophy Points:
    26
    Tälläinen arvostelu oli tehty puhelimesta nimettömänä:

"Olin puhelimeen niin kauan tyytyväinen, kunnes keskelle näyttöä ilmestyi kuollut pikseli. Kuollut pikseli on mielestäni multimediakäyttöön tarkoitetussa kännykässä erittäin häiritsevä vika, mutta näin Nokia ei tulkitse. Tästä asiasta olin yhteydessä huoltoliikkeeseen sekä Nokia Care asiakastukeen. Nokian tulkinnan mukaan yksi toimimaton pikseli ei ole vika. Eivät myöskään osanneet määritellä montako kuollutta pikseliä on vika. Tämä ei tuotetta ostaessa selvinnyt. Postimyynnin kautta ostoksen tehdessäni, tyydyin palauttamaan puhelimen takaisin.

Ehkä jään odottamaan parempia versioita, sillä puhelimen ominaisuudet/hinta olivat muuten täysin kohdallaan (jos näyttökin olisi virheetön) ja positiivinen yllätys ensimmäisestä kosketusnäytöstä."

En taida itse sitten tuonne Nokialle vaivautua soittamaan. Kävin eilen Verkkokauppa.comin huollossa asiasta valittamassa ja sanoivat vain etteivät tiedä Nokian pikselipolitiikasta ja varoittivat että voi tulla lasku sekä Nokialta että Verkokaupalta. Lähdin kotiin puhelimeni kanssa. En kyllä usko että tuotepalautus onnistuu kun paketti on jo avattu, kaikki tarvikkeet purettu ja puhelinta käytetty. Tuotepalautus lomakkeessa lukee että tuotteen pitää olla ehjä ja käyttämätön, myyntikunnossa. Ihmettelen kovasti jos tuon arvostelun kirjoittaja onnistui oikeasti palauttamaan käytetyn tuotteen. Olen kylläkin lähelläni olevassa Gigantissa nähnyt paljon palautettuja toimivia tuotteita joita myydään alennuksella. Joten joissakin kaupoissa tuo onnistuu. En viitsi sinne huoltoon mennä enää uudelleen asioimaan joten jos palauttaisin, palauttaisin postissa. Silloin voisi tulla tuote laskun kanssa takaisin.

8. =petzku=

=petzku= Member

Trophy Points:
    11
    Paketin avaaminen ei estä palautuksia, mutta tuote kyllä pitää olla myyntikelpoinen. Tuotteeseen saa tutustua varovasti, sitä kuitenkaan normaaliin käyttöön ottamatta, eli käytön jälkiä ei saa näkyä. Itse vältän kaikkien mukana tulleiden lisätarvikkeiden avaamista, jotta tuote säilyisi mahdollisimman myyntikelpoisena. Näin siis esim. internetin välityksellä tehdyissä ostoksissa.

Veikkaisin kuitenkin, että kuluttajasuojan mukaan tälläiset mahdolliset pikseliviat pitäisi selvitä ostohetkellä, jos tuotetakuuseen yrittää. Nokian manuaali mainitsee hämärästi pikseleistä jotka ovat toiminnassa tai eivät ole toiminnassa, kytkettäessä puhelimeen virta päälle. Tietokonenäyttöjen valmistajat tulkitsevat kuolleen pikselin kuitenkin viaksi, eivät toiminnaksi. Näyttäjen kokokin on suhteessa ihan toinen, joten pienessä näytössä haitta on huomattavasti suurempi.

9. jalokives

jalokives Member

Trophy Points:
    16
    Nyt kävi semmonen ihme että oksat pois :D itselleni ilmestyi tuohon näytön keskivaiheilleni kuollut punainen pikseli. yritin elvyttää sitä tuloksetta, sammutin puhelimen ja otin akun pois varmistaakseni ettei se ole vain joku virhe. täplä ei hävinnyt... hyväksyttyäni sen kuolleeksi jatkoin puhelimen käyttöä. mutta kun kokeilin paint- ohjelmaa ja töhersin sillä niitä näitä, punainen piste hävisi. tiedän, kuullostaa typerältä, mutta auttoi minulla. suosittelen kokeilemaan, jos alkaa keinot loppumaan :D ja puhelinmalli oli siis tuo 5800 ExpressMusic.

Share This Page