Heipähei! Siis olen hankkimassa kuulokkeita mp3:seen ja olen harkinnut semmosia kun Koss Porta Pro ,AKG K414P tai Sennheiser PX200 . Kirjoittakaa omia kokemuksia ja mitkä olisivat hyvät. -onko Sennheiser PX200 ja Px100 jotain eroa kun olen lukenut että PX100 olis parempi?(kumma kyllä)
Porta Pro:sta on sen verran kokemuksia, että voin suositella, hyvät kuulokkeet ovat. Hintaluokassaan erinomainen äänenlaatu. EDIT: typo
Mullakin on Koss porta pro kuulokkeet ja voin kyllä suositella niitä. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/22759
porta pro, voittanut useina vuosina parhaiden kevytkuulokkeiden pestin. istuvat erittäin hyvin päähän koska itse kuulokkeet kiinnittyvät sankoihin pallonivelillä. äänentoisto on erittäin hyvä sekä bassoakin riittää. vieläpä maksaa vain noin 35-50e
PX100 on ns. avoin kuuloke, eli se ei vaimenna juurikaan ulkomaailman ääniä eikä äänen kuulumista kuulokkeista ulos. PX200 taas on ns. suljettu, eli siinä ulkomaailman vaimennus on parempi. Avoin kuuloke vaan on helpompi saada soimaan hyvin, kuten tässäkin tapauksessa. Itse pidän Porta Pro:n muhkeasta bassosta pop/rock-musiikilla, Senheisereissa taas ei ole niin suurta bassokorostusta. HD205 mallia en ole kuunnellut, en osaa kommentoida. PX200:sta on myös rinnakkaismalli aktiivisella taustamelun kumoajalla, olikos se nyt PX250, mistä voisi olla meluisissa ympäristöissä (esim. kaupunki) kuunneltaessa olla hyötyä. Kuten aina kuulokkeiden kanssa, paras (ainut oikea!) tapa on mennä ihan omin korvin kuuntelemaan, mikä malli kuulostaa hyvältä.
Itte suosittelen Philips SHE2610 kuulokkeet, erittäin mukavat korvissa ja hyvä äänen laatu. pienenä kivana on myös vaihdettava värillinen ulkokuori, hinta n.18€ (hinta salon anttilasta)