Ongelma: Kuva näkyy hämäränä, paitsi jotkin värit kuten sininen ja punainen näkyy kirkkaasti. Tv:n kuva-asetuksista täytyy kontrasti, kirkkaus yms. olla lähes täysillä että kuva näkyy edes jotenkin. Ennen kuva oli normaali, mutta yhtäkkiä kuvan laatu huononi. Tv on käytetty huollossa ja siinä ei ollut vikaa. Myös piuhat on uusittu, niiden pitäisi olla asennettuna oikein. Eli vika varmimmiten on tietokoneen puolella. Maa-asetukset ja muut perusasetukset pitäisi olla myös oikein. Myös videoiden kautta kierrätyksessä on ongelmia, kun kuva tulee tv:ssä näkyviin vain harvoin. Ja kun kuva televisioon tulee, ei sitä uskalla ottaa pois, koska se ei seuraavalla kerralla välttämättä enää näy. Kai jotain resoluutiojuttuja?
onhan näyttis kunnolla kiinni ? onhan ...ja liitännätkin kunnossa ?...mites asetukset onko se kloonitilassa vai toisena näyttönä ? mikä näyttis ? toi kuva saattaa kadota kun avaat pc:n ja töllö ei ole kytkettynä tietsikkaan ( ei löydä töllöä)...näyttiksen ohjauspaneelista voit ottaa sen uudestaan käyttöön...sitten käyt asentaan kloonitilan päälle ja jos piuhat/kortti on kunnolla kiinni pitäis sen kuvankin näkyä....ja sitten toi tv tukee myös s-videoa ?
...siis jos töllö ei ole auki kun käynnistät tietsikan se ei välttämättä lähetä töllölle singaalia ennenkuin otat sen uudestaan käyttöön näytön ohjauspaneelista...
Minulla on sama ongelma. Kuva on todella hämärä ja ennen se näkyi kunnolla, mutta yhtäkkiä se hämärtyi. Ei ollut edes ajureiden päivityksessä vika. Kun kysyin ongelmasta kaveriltani, oli hän sitä mieltä että minun s-videokaapeli on liian pitkä (taitaa olla 7-8 metriä) ja kontrasti kärsii sen vuoksi. Enpä ole testannut lyhyemmälläkään, mutta postitan jos testaan joskus. p4 2.66 ghz club radeon 9600pro 128 512 ram
Mulla se ainakin toimi ennen normaalisti samalla kaapelilla mikä on nyt käytössä. Taitaa vika olla näytönohjaimessa. Kun vaihdoin asuntoa, ei kuva enää näkynyt kunnolla. Kierrätä kuva videoiden kautta, niin kuvan saa näkymää jotenkin.
Kokeilkaa sitä kuvaa ensin pelkällä rca johdolla jos sillä näkyis värit paremmin vaikkei olisikaan ihan svideon tasoa ...näyttiksen mukanahan tuli sovitinkin valmiina....vai joko on testattu ?
Mul oli tuo ihan sama ongelma samalla kortilla. Loppujenlopuksi korjaantui ainoastaan sillä että laitin windowsin uudestaan. Sääsin sitä muutaman kuukauden koittaen kaikkea mahdollista mitä keksisin. Monia eri piuhoja, eri ajureita jne.. Mikään ei vaan auttanut. Sillon mulle vaan sanottiin et laita näyttis takuuhuoltoon, mut lähti pelittään ku asensi winkun uusiks. Aika yllättävää et asiat alkaa pelittää ko winkku menee uusiks Tuntuu olevan varma ratkaisu joka windowsin ongelmaan... Jos joku keksii mikä tos on vikana ni olis ittekkin kiva tietää tulevaisuuden varalle
siis miten otit kuvan ennen ja nyt töllöön ( vai monitorille )? toisena näyttönä vai tv:nä ja mitkä ovat asetukset ? ja mitä yrität katsoa työpöytää vai videoa ? ainahan voi kokeilla asentaa näyttis uusiks (paluu vanhaan) jos vanhoilla ajureilla toimi hyvin...