Kuva musta taulu TV:ssä

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Make_72, Jan 10, 2009.

1. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    nyt on niin käsittämätön ongelma että on pakko kysyä löytyiskö joltain apua. eli aloitan alusta.mulla on DVI-> VGA piuhalla televisioon,tv on aika uusi 42 tuumanen samsung, näytön ohjain on nvidian 8800 GT .siinä tärkeimmät.eli mulla oli kaksi käyttistä 32 ja 64 bittinen vista ultimate,ikinään ei ole ollut ongelmia kuvan kanssa,nyt vaihdoin uuden emolevyn ABIT IP35-E johon laitoin 4 kappaletta 2 GB muistia,eli siinä oli uudet osat.

näitten uusien osien takia en saanu konetta millään käyntiin muuten kuin asentamalla käyttiksen uudestaan,ekana asensin 64 bittisen,ajureita olen kokeillu noin 5-7 eri eli vika ei voi olla niissä,asensin sit viellä 32 bittisen uudestaan,mutta sama juttu siinä eli kone tunnistaa television,nvidian näytönohjaimen paneeliin tulee toinen näyttö ja sen nimikin näkyy eli samsung,mutta televisio on ja pysyy mustana.

omasta mielestäni vika ei voi olla muualla kuin biossin jossain asetuksissa,mutta missä ? en ole kyllä ennen törmänny semmoseen ongelmaan,kaikki muut toimii koneessa hyvin,vika ei voi olla siis käyttiksessä tai ajureissa,koska olen asentanu käyttiksen kahteen kertaan ja kaksi eri käyttistä ja eri ajureilla ja olen kokeillu sekä sillä 32 ja 64 bittisellä eri ajureilla.

EDIT:semmonen lisäys viellä et sillon kun mulla on se tv kytketty koneeseen niin biossin tekstejä ei näy ollenkaan eli kun käynnistän koneen uudestaan niin sekä näyttö että tv on ihan pimeenä kunnes windows välähtää näytölle käyntiin,tv:ssä ei tapahdu mitään,tuokin puhuios sen biossin asetuksien puolesta,olen kokeillut palauttaa biossin tehdas asetuksiin,mutta täytyy sanoa että tässä toi phoenixin biossi asetukset on niin päin mäntyjä tehdas asetuksilla,kun laitoin ton kiinni ekan kerran niin kesti tunnin saada kovot näkymään ja bootti järjestyksen oikeeksi(siihen kyllä vaikutti se että en ole tommosta biossia käyttäny paljoakaan,mulla ollu lähes aina asrockin lankku AMIN biossilla),en tiedä pitäisikö sitä lähteä koittaa virtoja nostamaan ? vai mistä pirusta sitä lähtis hakee vikaa?

Last edited: Jan 11, 2009
  2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Mitähän resoluutiota ja virkistystaajuutta syötät tuolle televisiolle?

3. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    se kanssa tuli mulla ekana mieleen kun olit maininnu siitä tuolla oppaassa,olen kokeillu kaikilla mahdollisilla televisiossa 50 -100 ja olen koittanu myös näytön taajuutta laskea sekä nostaa,resoluutiota olen kokeillu kanssa laidasta laitaan molemmissa,mutta sillä ei ole mitään vaikutusta,ei edes siihen että ne biossin tekstit näkyis,kokeilin silleen että otin näytön kokonaan irti ja laitoin pelkän television piuhan kiinni ja käynnistin uudestaan,missään vaiheessa televiossa ei näkyny yhtään mitään ja kun laitoin näytön kiinni ei tapahtunu mitään,mutta kun irrotin television piuhan niin näytölle tuli työpöytä.olen käyny biossin manuaalin läpi kohta kohdalta ja kokeillu kaikki asetukset sieltä,olen kokeillu nostaa kelloja,sekä prosulle että näytönohjaimelle ja virtoja mutta sillä ei ole ollu vaikutusta,jotenkin tuntuu että kaikki on kokeiltu.nyt taas tuntuis et se vika täytyy olla tuossa televisiossa,täytyy huomenna käydä hakee yksi liitin et pääsen kokeilee tota s-video piuhaa,ja haen mun kakkos tv:n lainasta takasin et pääsen sillä testaa,mut tuntuu vaan niin ihmeelliseltä et se vika vois olla televisiossa,koska se tuli sen jälkeen kun laitoin uuden lankun ja muistit.

EDIT:semmonen viellä että olen kokeillut myös palauttaa television tehdas asetuksiin,televion merkki ja malli on samsung LE40S73BD ja suomen kielen manuaali löytyy TÄÄLTÄ.

Last edited: Jan 11, 2009
  4. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    no joo,ekana täytyy pyytää anteksi kaikilta ketkä on tän takia päätänsä vaivannu.eli syy löyty,mut oli aika uskomaton,tavallaan :) .kun mulla on toi DVI-> VGA piuha listoissa kiinni eli se menee listoja pitkin tonne koneen taakse niin sattumalta aloin sit kattoo sitä DVI liitintä niin näytti että yksi piikki olisi vinossa,vähän nojalla toiseenpäin,mut ei kiinni kuitenkaan,väänsin sen suoraksi,mutta kun otin sen uudestaan irti niin se oli samalla lailla,sit huomasin kun otin näytön piuhan irti niin siinä oli samalla lailla,ihmettelin et mitä vit.. .mut syy selvis kun katsoin näytön ohjaimessa oleviin DVI liittimiin,molemmissa oli samojen nastojen se "väliseinä" silleen "taittunu" et se ohjas sen piikin siihen "naapuriin" .aika uskomaton juttu et molemmissa ja et näyttö sit toimi täysin,mut ei TV ,eikä ton takia tullu tapeltua kuin kaksi päivää,voi siisus mä sanon,mutta onneksi mitään ei menny rikki,meinaan olis voinu savu nousta :)

EDIT: mut täytyy sanoo et olin kyllä niin hukassa ton kanssa,pidin itsestään selvyytenä et vika johtu tuosta uudesta lankusta,se oli viellä takuu korjattu,ei ollu kaukana et se myyjä ei saanu lankkuu takasin ja lujaa :)

Last edited: Jan 12, 2009

Share This Page