Kuva nykii... mitkä asetukset väärin?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by eetupoika, Sep 23, 2002.

1. eetupoika

eetupoika Member

Trophy Points:
    16
    ok. kerrompa tuloksen ekasta ripping-kokeilustani.

seurasin afterdawnin ohjeita ja tein VCD-levyn DVD2SVCD-bundlesoftalla. siis en svcd-levyä vaan tavallisen vcd-levyn.

seurasin ohjeita prikulleen kuten kirjoitettu, paitsi, että valitsin mpeg5.1.

kun testaan poltettua vcd-levyä tuloksena on loistava surround-ääni ja kuvan laatu on tyydyttävä, mutta... kuva nykii - ja pahasti, eikä kuva seuraa audiota ollenkaan.

rippasin R1-leffan, eli ntcs-leffan. nykiminen tarkoittaa ilmeisesti sitä, että unohdin valita joitain ntsc/pal-asetuksia. vai?

onko kenelläkään neuvoja sen suhteen mitkä asetukset nyt jäi tekemättä? softa on siis DVD2SCVD.

kiitos etukäteen!

2. eetupoika

eetupoika Member

Trophy Points:
    16
    En ole löytänyt mistään apua tähän ongelmaan.

olen seurannut afterdawnin ohjeita ja erikseen vielä doom9.org-ohjeita.

kun rippaan leffan DVD2SVCD-ohjelmalla VCD:ksi, kuva nykii ja lagaa äänen perässä. ääni on loistava.

olen polttanut levyn 4x-nopeudella.
    olen testannut vcd:n monilla laitteilla, kuva nykii.
    olen polttanut leffan kolmella eri polttavalla asemalla.

vika on siis jossain vaiheessa kun DVD2SVCD käsittelee kuvaa.

mutta missä?

olen kokeillut leffan rippaamista "käsipelillä" ohjelmilla Smartripper, DVD2VCD ja TMPGEnc -- saan aikaa täysin toimivia VCD-levyjä. Mutta kuvanlaatu on heikko verrattuna DVD2SVCD:n aikaansaamaan laatuun (nykimistä lukuunottamatta).

mitä teen väärin?

haluan ripata R1-DVDitä. 0nko siinä tapauksessa tehtävä jokin muutos asetuksiin, jota ohjeet eivät ota huomioon?

kiitos paljon neuvoista!

Last edited: Sep 29, 2002
  3. 2te

2te Regular member

Trophy Points:
    26
    Ehkä voisit koettaa myös afterdawnin vanhempaa rippausohjetta, varsinkin kun todennäköisesti r1 levyistä ei suomenkielistä tekstiä löydy.

4. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    MPEG5.1 ei kuulu VCD:n spekseihin, siinä voi olla yksi syy.

Jaja, laadullisesti eroa ei oikein voi olla DVD2SVCD:n tekemään VCD:hen tuossa TMPGEnc-tavassa, kun molemmissa video pakataan TMPGEncillä täsmälleen samalla tavalla :)

Last edited: Sep 30, 2002

Share This Page