Kuva "pomppii" (dvd2svcd)

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by petrau, Mar 21, 2002.

1. petrau

petrau Moderator Staff Member

Trophy Points:
    26
    Heippulis taas !
    Eli ongelma olisi seuraavanlainen ...
    Kun yritän tehdä leffaa jonka pituus on yli 2 tuntia (kolme cd:tä). Siis meinaan että jos leffa menee kolmelle levylle niin kuva pompahtelee/värisee aikas mielenkiintoisesti. Kyse on siis DVD2SVCD ohjelmasta. Mietin vaan että mistä mahtaa johtua ???? Sillä kaikki leffat jotka menee kahdelle levylle on toiminut moitteettomasti, onneksi :) Eli olisin erittäin kiitollinen vihjeistä, liekö kellään samanlaisia ongelmia ? ps. tietokoneen tehosta se ei ainakaan ole kiinni. (cce vääntää 1.500-1.530 välillä) Ja lisäksi olen työssä paikassa jossa on ollut mahdollisuus kokeilla eri koneilla, mutta sama juttu ?!? AUTTAKEEEE :) :)
    Hieman tarkennusta vielä . Eli kun leffassa on niin sanottua "still" kuvaa niin laatu on OK, mutta kun tulee paljon "liikettä" niin kuva alkaa "vapisemaan"...

Last edited: Mar 21, 2002
  2. petrau

Trophy Points:
    26
    dRD:lle Onpa muuten tullut lähestulkoon kokonaan "suomenneltua" tuo ohjelma kyseisen ongelman takia :) joten jos guidea..... hieman vain jatkoja ...

Last edited: Mar 21, 2002
  3. petrau

Trophy Points:
    26
    Sekoilen ? :) ?
    Siis olis kiva jos tuosta sais sitä guidea
    on muutamia kohti jotka on himpan epäselviä.
    Itse olen sitä jo hieman suomennellut....

4. Boulder

Boulder Regular member

Trophy Points:
    26
    Ööh..olisko liian korkea bitrate ainakin tuosta kahden ja kolmen levyn erosta päätellen. Siis kuva pomppii pöytäsoittimella toistossa vai tietokoneella? Jos se pomppii pöytäsoittimella toistettaessa, niin soittimesi ei luultavasti tue standardia korkeampia bitrateja. DVD2SVCD kyllä varoittaa tästä ennen koodausta.

Tietokoneen ollessa kyseessä syynä voi olla mikä tahansa krapulasta auringonpilkkuihin;)

5. petrau

Trophy Points:
    26
    Heips !
    Sain ongelman ratkaistua :)
    Eli laitoin vain conversion välilehdeltä Deinterlace kohdasta valinnan Teleside (pal)päälle. Kuva näkyy erinomaisesti ja ei enää pompahtele. Bitrate ongelma se ei ollut koska, olen kokeillut aika korkeitakin bitrateja eri ohjelmilla (esim. xmpeg + aviwrapper + CCE). Kyseessä muuten oli pöytäsoitin.
    Kiitos kuitenkin Boulder :)
    ps. Ja tuo sinun loppukommenttisi pitää hyvinkin useasti paikkansa :)

Share This Page