Kuva telkkarissa tietokoneelta mustavalkoinen

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by WhoopeR, Oct 19, 2005.

1. WhoopeR

WhoopeR Member

Trophy Points:
    16
    oorlait eli mul olis tällänen S-video > RCA uros kaapeli jolla Geforce FX 5900XT kortista oon yrittäny saada värillistä kuvaa, mutta ei se on mustavalkonen vaik oon kokeillu kaikkia mahollisia ohjeita mita nyt oon täältä löytäny. Kokeilin isän kannettavalla jossa on Atin näyttis niin siinä näky het värit ilman erillisiä säätöjä, TV on vanha Finlux ja oon siinä edellisen näyttiksen kuvan saanu näkymään värillisenä ja se oli GF FX 5200. oon myös kokeillu siin johdossa sellasta palikkaa mikä muuttaa sen RCA pään s-video liittimeks mutta ei kun kuva on ja pysyy mustavalkosena... oisko kellään mitää ideaa miten vois saada toimiin
    Ja jos videoita pyöritän BS playuerilla niin värit näkyy kyllä videossa ^^ ja kuva on kyllä sillon aika vähä värinen siis sumea... en tiedä kait johtu uasetuksista jo siin vaihees mut pelata ei voi olkkaris sohval ku se o msutavalkonen..

Last edited: Oct 19, 2005
  2. judgethat

judgethat Member

Trophy Points:
    11
    Kipaseppa kauppaan ja osta sellanen S-video->Komposiitiks(RCA) adapteri.
    Siinä on sisässä ~630µF konkka krominassi ja luminassi signaalien välissä.
    Näin sain ite toimimaan ati 9700(S-video out->adapteri rca:ks)vanha TV, joka ei tajua muuten s videosta mitään.
    se adapteri maksaa sellaset 2-3 juugenia, ja löytyy elektroniikka kaupoista(omani bongasin Yleiselektroniikka, vallila, helsinki, a 2.3 €)

3. WhoopeR

WhoopeR Member

Trophy Points:
    16
    mutta voiiko tuo johtua tuosta adapterista jos värit näky ihan työpöydälläkin hyvin isän kannettavan ati kortissa? samalla johdolla

4. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
  5. WhoopeR

WhoopeR Member

Trophy Points:
    16
    yep not working... kyl sen tv:een ainaki s-videoo tukee jos kerran isän koneella se näky väreillä..

6. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla oli samanlaista ongelmaa joskus ja laitoin auto detectin pois päältä(nvidian kortti) ja valitsin manuaalisesti sen videomuodon sieltä valikosta ja värit tuli näkyviin. Niin ja toisella koneella värit näkyivät myös suoraan mutta siellä oli jo valmiiksi auto-detect pois päältä. Ja nuo videomuodon valitsemiset pitää tehdä aina uudestaan jos päivittää uudet ajurit koneelle. Eli katsoitko oliko auto-detect pois päältä ja oikea videomuoto valittu? Tsekkaa tuosta oppaasta uudestaan.

Last edited: Oct 20, 2005
  7. WhoopeR

WhoopeR Member

Trophy Points:
    16
    Kiitosta avussa mut sain sen toimiin ^^ Ostin Verkkokaupasta helsingistä Giantcable paketin jossa on 5m pitkä s--video kaapeli,tosi pitkä rca ääni kaapeli mikä lie :D ja joku muu johto ja Rca+s-video scart liitin jossa input>output säätö ja paketti makso vaivaset 20 euroo kuva näkyy todella hyvin

Share This Page