kuvan siirto tv :seen

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by onkelma, Dec 25, 2005.

1. onkelma

onkelma Member

Trophy Points:
    16
    Huomenta.
    Ongelmana siis on kuvan siirto tv :seen...
    Aiemmin samoilla ajureilla ja kokoonpanoilla moitteetta toiminut tv/ tietsikka yhd. on nyt lopettanut toimintansa.

Nyt tv kyllä havaitaan kaikki asetuksetkin näyttävät reagoivan oikein mutta, kuva on erittäin epäselvä, hyppivä, raidallinen ja vääristynyt.

Voiko s video johdin olla vioittunut/ sisältä poikki yms. meillä kun tuo pikkuinen on siinä iässä ja pituudessa että, kaikki piuhat pitää vetää irti aina kun mahdollista...

eli s video johdin on saanut ehkä kipeää, tai sitten joku muu mättää.
    Kokemuksia ?

Kannattaa ehkä asentaa tuo centteri uudestaan mutta, mikä versio mahtaa olla kaikkein vähiten buginen ?
    Kiitos jo etukäteen !

2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Dec 25, 2005
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Nuo S-video kaapelin pinnit ovat todella herkkiä vahingolle.
    Kannattaa myös tarkistaa että oikea PAL tila on päällä Control Center:in asetuksista.

4. gagettaja

gagettaja Guest

Tälle en viitsinnyt tehdö omaa Topicia. Voisiko joku neuvoa miten saisin minun Tv:seen (Beko suht uusi) tietokoneesta (Scaleo P 2 kk vanha)Kuvan olen yrittänyt melkein kaikkea jos joku jaksaisi kertoa mitä piuhoja tarvitsee ja miten saisi toimimaan olisin erittäin kiitollinen.

5. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  6. onkelma

onkelma Member

Trophy Points:
    16
    Ei auta vaikka kokeilin toisella (uudella) kaapelilla kuvaa saada telkkuun...
    Kuva on edelleen liian tumma, kuva tärisee kuin olisi kuvannut video kuvaa ilman jalustaa, eikä mitkään säädöt tunnu auttavan.

Olen asentanut uudet ajurit, ati control centerin, tuloksetta.
    telkku on tod näk ehjä, kaikilla muilla laitteilla 2 x scart toimii sekä 1 x rca liitäntä, ok.
    Kaikista niistä on kokeiltu viedä kuvaa sisään.
    ennen muuttoa kuva oli erittäin hyvä ja kaikki toimi moitteetta.

Nyt joku viisaampi antakaa ohjeita.
    Ja oikea PAL tila on kyllä päällä.

Last edited: Jan 9, 2006
  7. PcTommi

PcTommi Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla oli sama juttu aluksi. Sielta asetuksista jotakin vaihoin ja painoin käytä namiskaa ni alko toimimaa. Piti vissii olla sillon tuo tv käytössä.. En nyt vaan tahdo muistaa mistä säädöistä sen sai mutta control panelin kautta sen toimimaan sai. Eli pistäs tv rinnalle päälle ja kokeile sieltä säädöistä löytää..

Share This Page