kuvan venyminen..

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by elmonen, Aug 9, 2005.

1. elmonen

elmonen Regular member

Trophy Points:
    26
    Geforce 6600
    WinXp sp2
    uusimmat forcewaret

ja ongelmana se kun kone on nyt telkkaa yhdistetty s-video kaapelin avulla niin kun esim avaan jonkun elokuvan tv:ssä ja laitan sen fullscreen, niin kuva menee laitojen yli :E bsplayeriä käytettäessä ongelman sai korjattua käyttämällä pan-scan:ia mutta ei sitä h*lvett* joka kerta jaksa ruveta säätää, tällä hetkellä käytän vcl playeria.
    olen säätäny näyttiksen asetuksista kuvan hyvin kohdalleen tv:ssä ja jopa reilusti pienemmäksi, mutta kun full screenin heittää niin heti menee yli.

kenelläkään samanlaisia ongelmia? keksinyt mitään syytä?

ja tv on reilut muutama vuos vanha laajakuva panasonic.

Muistaakseni ongelma alkoi joissain forcewaren versioissa... ei ole joskus aiemmin ollut tätä ongelmaa.

onko mitään ohjelmia jolla saisi tätä kuvaa säädettyä paremmin kuin näyttiksen ajureiden omilla asetuksilla?

kiitoksia jo valmiiksi

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Ainakin Media Playr Classic:issa onnistuu ainakin helposti tuo kuvan koon säätäminen (numpad numeroilla).
    Tuota yliajo kohtaa kokeillut ottaa käyttöön ja säätää?

3. elmonen

elmonen Regular member

Trophy Points:
    26
    joops eli yliajoa kokeilin mutta ei auttanut. luulen kumminkin että olen hieman enemmän perillä ongelmasta nyt. telkka johon kone on kytketty on laajakuva (16:9) ja tietokoneeni näyttö ihan normaali. Huomasin kun katson jotain sellasta videotiedostoa mikä on 16:9 toimii ihan hyvin eikä veny ollenkaan, mutta taas nuo 4:3 (vai oliko se 4:1? enivei) menee ruudun yli telkasssa :E

Share This Page