Kuvanlaatu ongelma

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by kytsi, Jul 19, 2003.

1. kytsi

kytsi Member

Trophy Points:
    11
    elikkä laitoin GK:n pakkaamaan elokuvaa, jonka kuvanlaaduksi laitoin 2000kb/s. GK ilmoitti, että syntyvän tiedoston koko oli noin 1,6 Gt. Gk käänsi leffan, mutta koko oli vain noin 450 Mt ja laatu todella surkeaa. Missä vika.

Ps. Tätä on varmaan kysytty ennenkin, mutta en löytänyt mitään vanhoja vastaavia aiheita.

2. zilli

zilli Regular member

Trophy Points:
    26
    Mullakin on ollu GK kanssa pahoja ongelmia.. en itseasiassa ole saanut ainuttakaan leffaa ripattua vaikka seuraan ohjeita ja laitan kaiken kohdalleen niin se jättää äänet kokonaan pois.. :( nyt on ollut parinviikon suunittelu tauko ja olen miettinyt mitä koittaisi seuraavaksi. tarkoitus olisi AC3 äänet siihen saada.. sullakin niinkun mulla luultavasti puuttuu joku yksinkertainen ruksi jostain yksinkertasesta paikasta, mitä vaan ei huomaa.. :)

3. nyam

nyam Regular member

Trophy Points:
    26
    GKnot on ihan toimiva. Kannatta valita kooksi 700MB ja resoluutio (bits * pixel)/frame arvon mukaan.. resoluutio ainakin 512 x XXX. ja b*p/f arvoksi noin 0.21 - 0.25. Millä kodekilla olette pakkaillut?
    Ja teillä on kytsillä on varmasti ollut audio 1 täbistä audio processing disabled. itse valitsin XviDejä tehdessäni 192kBit/CBR (constant bitrate).

4. Lumikki

Lumikki Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse käytän kanssa GKnotia ja teen 2-pass DivX:ää.

Tiedostokoko: yleensä 650Mt x 2cd. = 1300Mt
    Resoluutio:
    - (16/9) 720 tai 704 x ??? (riippuu mustan reunuksen määrästä)
    - (4/3) 640 x ???
    Audio : Yleensä MP3 constant bitrate 128k tai suoraan DVD:n omaa AC3:sta.

Laatu on ihan tarpeeksi hyvää, eli voi tuon alkuperäisestä erottaa, mutta ei kovin helposti.

5. zilli

zilli Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo.. nyt mullakin toimii.. en tiedä missä alunperin edes vika oli, mutta nyt tulee AC3 äänet mahtavasti ja kaikki muutenkin ok.. näin jälkeen päin on hyvä sanoo et kyllä sitä saikin säätää.. :)

Share This Page