Kuvaruudun kaappaus (EI VIDEO)

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by tmm68, Aug 14, 2008.

1. tmm68

tmm68 Regular member

Trophy Points:
    26
    yritin etsiä vapaata ohjelmaa kuvaruudun kaappaukselle. Kaikki mitä nopeasti löysin täältä oli liikkuvalle kuvalle.
    Se mikä hakusessa on ihan PC:n ikkunoiden ja vapaasti määriteltävien näkymien kaapaus. Softia tähän tarkoitukseen on paljon, mutta jos jollain olisi suositella hyvä niin ei tarttisi itse kokeilla.

2. Grth

Grth Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Aug 14, 2008
  3. tmm68

tmm68 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt löytyi oikea ohjelma, IrfanView:llä pystyy kopioimaan kuvasta juuri sen alueen kuin haluaa. Ota norm. print screen, pastaa se Irfaniin, valitse alue, kopioi se ja siirrä se minne haluat.
    Ohjelma ei maksa mitään ja tuntuu muutenkin hyvältä.

4. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Winukan oma Paint ajaa saman asian, ota normaali Prt Scr (tai aktiivisesta ikkunasta alt+Prt Scr) ja pasteta se Paintiin. Leikkaa kuvasta haluamasi kohta, avaa uusi nimetön tiedosto ja pasteta leikkaamasi kuva siihen, tallenna. Avot :) Ja on siis ilmainen...

5. jawa75

jawa75 Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse käytän screen capture professionalia, valitulla näppäimellä saat kuvan joka tallentuu valitsemaasi kansioon. Näitä kuvia voi sitten editoida haluamallaan ohjelmalla. Jotkin kuvankaappausohjelmat eivät toimi kaikissa tilanteissa (esim pelit, leffat, tms) joten on hyvä olla parikin vaihtoehtoa koneella (itse käytän frapsia ja ed. mainittua)

Share This Page