Kuvasuhteen ja codecin muuttaminen

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Zeij, Oct 12, 2007.

1. Zeij

Zeij Member

Trophy Points:
    11
    Kysymys 1: Millä ohjelmalla muutan kuvasuhteiltaan vääristyneen elokuvan suhteeseen 16:9 vai voinko luottaa, että tv korjaa kuvasuhteen oikeaksi?

Wmplayerillä kuvasuhde on OK, mutta PowerDVD näyttää kuvan litteänä (-><-)

Kysymys 2: Millä ohjelmalla muutan Xvid-elokuvan Divx-elokuvaksi?

(DVD-soitin toistaa Divx:iä, muttei Xvid:ejä.)

Vastauksia olen yrittänyt etsiä haulla, mutten ole löytänyt tarpeeksi hyvää vastausta. Epäonnistuneita kokeiluja olen suorittanut muutamilla ohjelmilla.

2. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Yleensä soittimissä on aspect-ratio säädin, tai automaattinen sellainen, mutta siitäkään ei voi täysin varma olla. Tuossa on ainakin jonkinlainen 4:3-->16:9 opas.

Haluaisin aluksi kysyä, että oletko varma? Siis testannut.

Ok, soittimessa lukee DivX, mutta DivX ja XviD:hän ovat pohjimmiltaan lähes identtiset, ja näin ollen DivX-soittimet toistavat lähes poikkeuksetta kaikki Xvid-tiedostot. Poikkeus löytyy VBR-aaudion omaavasta tiedostosta; tätäkin harvemmin käytetään juuri yhteensopivuus ongelmien takia.

Mutta jos välttämättä haluat tiedostosi huonompaan DivX-kodekkiin, Dr. divx on ainoa valtuutettu (~DivX on kaupallinen codec) Divx-konvert softa.

Last edited: Oct 13, 2007
  3. Zeij

Zeij Member

Trophy Points:
    11
    Unohdin mainita alkuperäisessä viestissä, että olen varma, että toistaa ainoastaan Divx:ää, koska olen testannut. Dr. Divx:llä olen yrittänyt muuntaa elokuvaa divx:ksi, mutta tuloksena on noin 125 tuntinen pätkä, jonka alkupäässä on muunnettu elokuva. Kuva ja ääni muistuttavat pikakelattua kuvaa ja ääntä. Eikö Xvidikin polteta datana?

Share This Page