Kuvia ei saa kopioitua muistikortilta...

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by hartyewh, May 2, 2010.

1. hartyewh

hartyewh Member

Trophy Points:
    16
    Sellanen ongelma on, etten saa muistikortilta (16gb trancend) kopioitua kuvia koneelle. Järkkärin (A200) kanssa kortti näyttäisi toimivan ihan kunnolla, kuvia voi katsella ja ottaa lisää ongelmitta, mutta kun laitan kameran koneeseen kiinni niin kone tunnistaa kortin, mutten pääse sisältöön käsiksi kun windows vaatii kortin formatointia. kun ensimmäisen kerran laitoin kortin kameraan niin muistaakseni kamera formatoin sen itse.

Olen googlettanut pääni solmuun löytämättä mitää apua, niin osaisikohan joku täällä sanoa jotain asiasta. kortilla on suht tärkeitä kuvia joten en viitsisi vain formatoida uudelleen.

Kiitos jo etukäteen...

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Voisiko olla että koneessasi on vanhempi kortinlukija joka ymmärtää vain tavallisia SD-kortteja johonkin 2Gb:hen (vai oliko se 4Gb) asti? Tuo 16Gb:n kortti on luonnollisesti näitä nykyisiä SDHC (HighCapasity)kortteja ja niitä ei vanhalla lukijalla pysty lukemaan.

Itse totesin tuon viime vuonna kun hommasin FullHD-videokameran ja rupesin siinä käyttämään noita isoja SDHC-kortteja. Vuonna 2008 kootussa koneessani oli vanhanaikainen kortinlukija joka ei lukenut SDHC-kortteja.
    No, ratkaisin homman ostamalla uuden sisäisen aseman parilla kympillä ja ja kytkin sen vanhan tilalle emolevylle. Helpompi homma olisi tietysti ollut ostaa USB-liitäntäisen uuden SDHC-yhteensopivan lukijan mutta koska halusin sen siihen koneen etulevyyn niin pakkohan minun oli ährätä se siihen vaikka meinas tulla vastoinkäymisiä sen "fyysisen sovittamisen" kanssa. ;)

Share This Page