Täällä toivottavasti olisi henkilöitä jotka tietäisivät asiasta vähän enenmmän sillä ongelmani on sellainen, että olen rakentelemassa omia nettisivuja ja kovasti tarvitsisin sinne myös kuvamateriaalia. Sivuille tarvittavia kuvia en kuitenkaan voi itse ottaa joten kuvat olisi saatava jostain muualta milloin tulee mukaan kysymys tekijänoikeuslaista. Sitten bongasin wikimedian sivuilta jotain tekstinpätkää liittyen johonkin free-license systeemiin johon monet sivuston kuvat kuuluivat. Sivuilla mainittiin, että kuvia voi käyttää ja julkaista tietyin ehdoin ja sitten oli jotain tekstiä free-licensen ehdoista jne. Itselleni jäi nyt toodella epäselväksi se voiko näitä wikimedian sivuston kuvia käyttää omalla nettisivuilla vai ei ja jos voi niin pitääkö silti jotain tehdä jotta se olisi luvallista? Monissa kuvissa minua hämmentävä teksti menee siis näin: Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation; with no Invariant Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Texts. A copy of the license is included in the section entitled "GNU Free Documentation License". Noniin pitkä pätkä tekstiä tuli ja toivottavasti joku jaksaisi lukea ja auttaa.
Wikimedaiassa tälläinen sivu ja aika kivasti tekstiä: Sisällön käyttä Wikimedian ulkopuolella. Tässä nyt pari virkettä, mitkä tiivistää aika hyvin asian: "Wikimedia Foundation ei omista Wikimedia-projektien sisällöstä lähes mitään — sisällön omistavat ne yksityishenkilöt, jotka ovat luoneet kunkin sisällön. Kuitenkin lähes kaikki Wikimedia-projetien sisältö on vapaasti levitettävissä ilman luvan kysyntää kunkin projektin ja tiedoston käyttämän vapaan lisenssin mukaisesti. Yleensä tekstien ja kuvien lisenssit ovat oikein, mutta Wikimedia Foundation ei takaa ilmoitetun tekijänoikeustilanteen oikeellisuutta. Sinun on aina arvioitava itse ja tehtävä päätöksesi jokaisen käyttämäsi tekstin ja kuvan kohdalla, ovatko niiden lisenssit oikein."