Kuvien käsittely teettämistä varten

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by LadyP, Jul 4, 2006.

1. LadyP

LadyP Member

Trophy Points:
    11
    Olihan taas otsikoiden kielikukkanen ;P. Olen teettänyt kuvat aina viemällä muistikortin liikkeeseen ja siinä se. Nyt ajattelin hyödyntää mahdollisuutta lähettää kuvat suoraan netin kautta teetettäviksi. Aloin jo reippaasti muokkaamaan (rajausta lähinnä) kuvia, mutta nyt sitten mietinkin kuinka paljon kuvia voi muokata?! En löytänyt asiasta infoa kuvanvalmistajan sivuilta.

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Riippuu ihan että millä tavalla muokata. Itse olen muokkaillut ihan mielin määrin noita kuvia, jonka jälkeen teettänyt parista ns. "normaali"kuvaa ja vallan mainiosti on onnistunut. :)

(lisännyt taustaa, rajannut ylimääräisiä pois yms yms)

3. tila

tila Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuviahan voi muokata niin paljon kun lystäät. jos haluat että kuva on semmonen kun se näyttää näytöltä niin pitää käyttää kuvavalmistajan profiilia jonka voi jotenkin sisällyttää kuviin, en vaan kyllä ite osaa. Kuvateettämöt yleensä korjaa kuvia automaattisesti elleivät ne sisällä valmistajan profiilia ja jos ne on jotenkin ihmeellisen värisiä niin teettämö voi korjata värit ihan perseelleen

4. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Jos kymppikuvia tilaat, kannattanee itse rajata 15:10 suhteeseen, tai ilmoittaa haluavansa surureunat sivuille. Tarkista myös ettei softa pakkaa kuvia värimuunnosten ym jälkeen turhan kevyesti.

5. LadyP

LadyP Member

Trophy Points:
    11
    Just tätä kuvasuhdetta mietin; jos rajaan niitä ihan oman maun mukaani, niin eihän ne paperikuvina ole enää samanmuotoisia. Kiitos, lettas, vinkistäsi.

Share This Page