Kysymyksiä eWidosta ja muustakin...

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by mawdrgn, Jan 26, 2006.

1. mawdrgn

mawdrgn Regular member

Trophy Points:
    26
    1.Okei, eli nyt kun minulla on tuo eWido koneellani, [bold]niin suojaako se passiivisesti viruksilta, spywarelta ja adwarelta,[bold/] kun tuolla alapaneelissa on tuo e-ikoni ja se sanoo että ewido anti-malware - guard active?

2.Ja lähteekö se sitten pois 14pvän päästä siis?

3.Tarvitsen sitten varmaan jonkun toisen passiivisen suojan näitä perhanan spyware- ja adwarea vastaan? Olen kuullut että tämä SpywareBlaster ei päästäisi paljoakaan kuonaa lävitse? Onko se ilmainen, ja hyvä?

4.Ja sitten vielä se, että tämä F-Secureni kysyy firefoxin ja msn messengerin kohdalla messengerin päivityksen jälkeen päivittäin(Messengerissä kahdesti!) että [bold]sovellus on muuttunut, sallitko sen ottaa yhteys internettiin?[/bold] Tämä siis tapahtuu vaikka olisi rasti siinä "Älä kysy tätä tämän ohjelman kohdalla".

Onko tämä se F-Secure 2005-ohjelmassa(joka minulla siis on) oleva bugi, josta jonkun viimmevuotisen topikin täältä foorumilta löysin?
    Voinko siis huoletta antaa messengerin ja firefoxin ottaa yhteys nettiin? Eihän sen pitäisi mikään spyware olla koska tuolla eWidollahan pitäisi olla Guard Active(katso ensimmäinen kysymys)?

Valmiiksi kiittäen ja kumartaen niille jotka jaksavat auttaa koneen kanssa mämmikouraa :)

2. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    1. Siinä on taustasuojaus, joka siis suojaa konetta uhkilta, vaikka et niitä itse tarkastaisikaan. Oletan, että tätä tarkoitit "passiivisella".
    2. Juu se lähtee kahden viikon päästä pois.
    3. Spywareblaster estää lähinnä tiettyjä sivuja aukeamasta/latautumasta. Hyvä suoja sekin, mutta eri asia =) Taustasuojaukseen hyvä anti-spy/malware ohjelma on Microsoftin Anti-Spyware, joka on ilmainen kunhan Windowsisi läpäisee aitoustarkistuksen
    4. Tuosta en osaa oikein sanoa mitään. Todennäköisesti se on bugi. Ja mielestäni voit antaa noiden huoletta muodostaa yhteyden nettiin.

Jos jotain selvennyksiä kaipaat, niin kysy vain rohkeasti =)

3. mawdrgn

mawdrgn Regular member

Trophy Points:
    26
    No ihan sen verran jos jaskat vielä selventää, että toimiiko tuo Microsoft Anti-Spyware F-Securen kanssa?

Joka tapauksessa tosi iso kiitos kun jaksoit jelppiä, spertti!

4. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Toimiihan se. Ja ole hyvä =)

Share This Page