Hei, Olen aikeissa ostaa lähiaikoina uuden tietokoneen. Olen katsellut sopivia osia jimm's pc storesta jo jonkin aikaa, ja ajattelin laittaa kokonaisuuden tänne "tarkistettavaksi" emolevyksi olen ajatellut asuksen P7P55D prossuksi Intel core i5 750 4GB DDR3 1333 CL9 näytönohjaimeksi ATI 5770 1GB virtalähteeksi corsairin 650TX käyttöjärjestelmäksi windows 7 64 pro kopaksi antec 300 polttava dvd asema Kysymyksiä kokoonpanoon liittyen: - Olisiko järkevää maksaa reilu 100€ enemmän atin 5850 näyttiksestä, vaikken sen tehoja oikeastaan tarvitsisikaan, tavallaan tulevaisuutta ajatellen? Kone olisi tulossa suurimmaksi osin muuhun kuin pelikäyttöön. Kuitenkin blizzardin tulevat Starcraft 2 ja diablo 3 saisivat luvan pyöriä loistavasti. - Ottaen huomioon, että antec 300 kotelon mukana tulee vain 140mm tuuletin ja 120mm tuuletin, niin kannattaisiko koneeseen ottaa kaksi tai kolme ylimääräistä 120mm tuuletinta, kun niille kopassa kerran olisi tilaa? Jos kannattaa, niin minkälaisia tuulettimia suosittelisitte? (ne voisivat olla tehokkaita, hiljaisia ja halpoja ) - Kannattaisiko minun maksaa jimm'ssille 59€ koneen kasauksesta? En ole ikinä kasannut pc:tä, mutten epäile, ettenkö osaisi tökkiä piuhoja oikeisiin reikiin. Minua mietittyttävät vain mahdolliset ongelmat. Kuinka todennäköistä on, että jokin komponentti on viallinen ja minä joudun sitten tappelemaan jonkun maahantuojan kanssa siitä kenen vika se on? Jimm'ssin sivuilla mainitaan että "Mahdollisissa vikatapauksissa vastuu viallisen komponentin selvittämisestä on koneen kasaajalla. Valitsemalla tämän palvelun konepakettisi yhteydessä siirrät vastuun meille mahdollisten vikatapausten (ei ohjelmistoviat) ilmaantuessa." Kannattaako siis maksaa tuo 59€?
Jos massia riittää niin kannattaa 5850 ottaa, ei tarvii sitten vuoden päästä uutta hankkimaan. Kotelon vakiotuulettimet ovat ihan riittävät, ilma kiertää ja pitää viileenä. Niitä voi sitten joka tapauksessa jälkikäteen asennella jos tuntuu siltä. Jos et meinaa prossutuuletinta ja kellotushommia niin en näe tarvetta niille. Kasaamiseen en ota kantaa koska se on oma päätöksesi, kuitenkin kasaaminen on hyvin suoraviivaista hommaa ja tieto taitoa löytyy netistä aivan riittämin. Se riski siinä on tosiaan otettava viallisten komponenttien suhteen. Se että haluaako maksaa siitä sitten 50€ on eri juttu.