kysymyksiä.... kysymyksiä

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by vili85, Nov 5, 2002.

1. vili85

vili85 Guest

katselin noita aikaisempia threadeja ja niistä ei irronnut mitään. Muistakaa tämä että olen juuri alkanut tekemään näitä divx hommia joten kaikki ei välttämättä ei mulle niin helppoo kuin teille :D

kysymys 1.
    Olen tehnyt divx:n noilla loistavilla AD:n ohjeilla. Saan kaikki tehtyä hyvin mutta Divx:ssä äänet jää jälkeen. mistä tämä voi johtua? ja miten korjaan vian?

kysymys 2.
    Olen myös kokeillut easydivx ohjelmaa. kun teen divx kovolle ripatusta dvd:stä niin se pakkaa videon ja joskus decoodaa äänet ja skippaa sen yhdistämisen. Sen jälkeen tulee ruutuun "valmista on". olen yrittänyt yhdistää videon ja äänen virtualdub ohjelmalla, sama vika kun kysymys 1.

kysymys 3.
    Easydivx:stä sen verran vielä. Suoraan dvd:stä tehty elokuva tulee täydellisesti levylle? miksi?

kysymys 4.
    Ja vielä easydivx. :)
    Mikä "aspect ratio" pitää valita että kuvasta tulee samanlainen kuín dvd:llä?
    Olen kokeillut 16:9 ja kuvasta on tullut liian korkea ja ei ole tarpeeksi leveä.

Kiitos.

2. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    EasyDivx jättää joskus tuon multiplexauksen tekemättä, sen videon ja äänen yhdistämisen voit tehdä VirtualDubAC3 softalla ei siis "normaalilla" virtualdubilla!

"kuvasta on tullut liian korkea ja ei ole tarpeeksi leveä" jos tuo ilmiö on sulla Pcn näytöllä se ei ole mikään ihme sillä, miten sen nyt sanoisi... se "puristuu" laajakuvatelevisiossa "kasaan", esimerkiksi SVCD 480*576 PCn näytöllä (WMP) aika hassun näköistä mutta poltettuna levylle ja katsottuna DVD-soittimella kuva sitä mitä pitääkin.

Siitä aspect ratiosta sen verran että muistaakseni EasyDivx tarjoaa oletuksena sitä mikä on lähdetiedostossakin. Siinä perässä suluissa muistaakseni lukee (original) tai vastaavaa.

Vinkkinä: älä käytä EasyDivx softaa vaan kokeile mieluummin DVD-->Xvid, löytyy: http://www.afterdawn.com/articles/archive/copy_dvd_to_xvid.cfm , kuvanlaatu ja ääni huomattavasti parempi!!!

3. vili85

vili85 Guest

siis olen yhdistänyt sen videon ja äänet virtualdubilla.
    mutta ne äänet jää jälkeen.
    se on nyt suurn ongelma. mielummin teen noilla Ad: ohjeilla divx:n kuin easydivx:llä..
    mutta se ne äänet jää aina jälkeen..?

4. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    VirtualDubin interleaving settingseistä ja delaysta voi muutella audion synkkaa. Jääkö audio kokoajan enemmän jälkeen leffan edetessä vai onko se alusta asti jonkinverran hatuillaan ja pysyy samana? Jos jälkimmäinen, niin käytä Dubin Audio delay -asetuksia ja lyö sinne arvo -- yleensä DVD2AVIn tekemissä audioissa lukee filenimessä jo suositeltava delayarvo tuohon.

5. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Ja se guide _ei_ ole loistavam, vaan aika pirun raakile :) Olen henkisesti asennoitunut 4vkon urakkaan, jossa olisi tarkoitus käydä 10 "tärkeintä" guidea aD:ssa läpi ja korjata ne nykystandardien mukaisiksi, korjaten bugit, jne.

6. vili85

vili85 Guest

ne äänet jää kokoajan enemmän jälkeen siitä leffasta.

Share This Page