Kysymyksiä Puppy linuxista

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by TWF, Nov 16, 2008.

  1. TWF

    TWF Member

    Joined:
    Apr 23, 2004
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen asentanut tuon Puppyn vanhalle kannettavalle koneelleni ja käyttis pelittää ihan hyvin. Nyt olisi kuitenkin muutama kysymys joihin haluaisin vähän kokeneempien käyttäjien vastauksia. Itse olen aika aloittelija näissä linux-hommissa, joten käsitteet ja toimintaperiaatteet eivät ole vielä hallussa.

    1. Kun kuuntelen cd:ltä musiikkia, en saa levyä ulos ennenkuin kirjoitan eject komennon. Onko tälle tehtävissä mitään eli miten saisin cd:n ulos kun painan cd-aseman nappulaa, jolla sen normaalisti saa ulos.

    2. Olen harkinnut mokkula-tyyppistä nettiyhteyttä, lainasin siis sellaista kaverilta. En kuitenkaan ymmärrä tuosta nettiyhteyden muodostamisesta yhtään mitään. Käsittääkseni se toteutetaan tuolta Setupista "connect to internet by analog dial-up modem" tämän jälkeen en sitten tiedäkään enempää eli miten noitten Pupdialin asetusten pitäis olla... Vai pitäisiköö mokkulan kautta saada yhteys valitsemalla ""connect to internet by network interface"?

    3. Saako esimerkiksi ubuntulla olevia pelejä tuohon puppyyn, tarkoitan siis ihan vaikka jotain perus korttipeliä tai tetristä. En tunne lähdekoodin merkitystä sen syvällisemmin, että tietäisin mitkä eri jakeluiden ohjelmat pelaavat keskenään.

    Ps. olen yrittänyt googlettaa, mutta apua ei oikein ole löytynyt.
     
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Valmiiksi paketoidut ohjelmat löytyvät jakelun kotisivuilta. Myös pelit mukaanlukien. Kyllä tuolla pitäisi kaikki peruspelit löytyä.
    http://www.puppylinux.org/node/9