Elämäni ensimmäiset P2P-säädöt menossa: 1.Onko normaalia, että muu netin käyttö hidastuu kun käyttää torrenttia? 2.Onko viisasta pitää useampaa latausta yhtäaikaa yllä? 3.Kokeilin muutama päivä sitten BitLordia, ja nuo latausnopeudet olivat silloin 15-30 kB/s. Nyt tilanne uTorrentilla näyttää tältä: Ihan normaalinäkymä? Korjattavaa? 4. Tässä kuvassa ei näy parhaita eroja, mutta yleensä tuo Up speed on rutosti nopeampi kuin Down speed. Miksi? edit: kysymys nro 4 lisätty
1) Kyllä se netti hidastuu ladatessa. 2) Riippuu neti nopeudesta. 3) Kokeile ladata yhtä tiedostoa pelkästään ja kato nopeus. 4) Säädä asetuksista lähetys nopeutta.
Event ID 4226 saattaa vaikuttaa tuohon että p2p-ohjelmat toimivat hitaasti ja että ne hidastavat muuta käyttöä, esim nettisurffausta. http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html Etsi ja lataa tältä sivulta [bold]SP2 TCP/IP Slowdown Fix (Event ID 4226 Patcher)[/bold] Ohjeet sen käyttönkin löytyvät sieltä.
Kiitos vastauksista. Säädin asetuksista lähetysnopeutta ja kokeilin tuota Slowdown Fixiä. En tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta, mutta kyllä nuo Down speedit nopeutuivat. Kun olen tilannetta seurannut, niin näyttää siltä että latausnopeudet ovat suoraan verrannollisia netin muuhun toimivuuteen. Siis silloin kun sivut avautuvat netissä nopeasti jne. niin silloin tuo Down spseed on hyvä. Ja silloin kun nettikäyttö tökkii muutenkin, niin latausnopeudet laskevat. Kai tää on ihan normimeininki. Oon vaan niin kärsimätön.
Kyllä se taitaa olla ihan päin vastoin. Torrent clientit sitä kaistaa juuri vievät. Kun latausnopeudet ovat korkeat, niin surffatessa tökkii, ja kun latausnopeudet ja uppausnopeudet ovat hitaat, niin selain lataa sivut taas nopeammin.
Yleensä kannattaa rajoittaa tuo lähetysnopeus noin 80% teoreettisesta maksimista. Ton kuvan perusteella veikkaisin, että sinulla on 512 ulosmenevä nopeus. Teoreettinen maksimi lähetysnopeus on noin 50kt/s jonka rajaisin johonkin 40kt/s. Jos annat torrent ohjelman lähettää koko kaistasi kyllyydestä saattaa väylän tukkeutuminen vaikuttaa voimakkaasti torrenttien latausnopeuteen ja kaikkeen muuhunkin nettailuun.
Jep. Asiaa puhuitte. Olen enemmän tarkkaillut noita latauksia ja lueskellut µTorrentin sivuilta kaikenlaista. Näköjään vaikuttaa latausnopeuteen sekin paljonko noita jakajia on. Nyt on tuo Down speed [bold]parhaimmillaan ollut n. 70 kB/s![/bold] En tiedä onko se ihan norminopeus, mutta noihin aikaisempiin latauksiin verrattuna tavara siirtyy ihan nopsaan koneelle. Oon nyt lievästi ylpis, vaikka on tässä vielä opiskeltavaa.