Elikkäs, olen hankkimassa pienellä budjetilla sellasa opiskelu/multimedia läppäriä. Pelien pelailu ei ole tärkeä ominaisuus. Eli tärkeää on: -Hyvä näyttö -HDMI-liitäntä -Kiitettävästi muistia Budjetti on ja pysyy 500€ Itse olen päätynyt tähän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14263&imageId=341774 Omaa kaikki vaatimukset (noh muistiahan voi aina hankkia lisää). Jos jollain on parempia ehdotuksia, niitä saa heitellä Mutta pääkysymykseni on seuraava: Siinä lukee Windows 7 Home Premium 64bit käyttöjärjestelmä. Tuleeko Windows 7 levyke koneen mukana, vai onko se jotenkin valmiiksi asennetu, vai mitenkä..? Ja jos ei tule Windows 7 CD:tä, niin mitä pitää tehdä, jos jostain syystä joutuu joskus formatoimaan koneen? Kyseessä on siis ensimmäinen läppärin hankinta, joten siksi tämä ehkä tyhmä kysymys, mutta en löytänyt tietoa, niin kysyin
Ihan hyvä läppäri. Koneen mukana ei tule Windows asennuslevyä, vaan se pitää tehdä itse...... Windows on tietenkin jo asennettu koneen sisälle..... Koneen ohjeissa neuvotaan varmaan että miten ne tehdään. Uutena läppärin omistajana sinun tulee huomioida nämä: Asenna koneeseen vaikka ilmainen Microsoft Security Essentials virustorjunta ohjelma. Ja Sinun kannattaa poistaa koneen mahdollisesti mukana tullut virustorjunta kokeilu ohjelma, ja Office, ja asentaa sen tilalle vaikkapa Openoffice.