Kysymys LAN verkon nopeudesta.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jjabi, Mar 26, 2011.

  1. jjabi

    jjabi Regular member

    Joined:
    Sep 25, 2010
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Terve, askarruttaa hieman tuo meidän kotiverkon sisäinen nopeus. Jaan elokuvia omalta uudelta koneeltani ADSL modeemin kautta LG:n televisioon jossa tuo Nero ohjelmisto.
    Oman koneeni verkkokortti on Realtek 8111C/D(L) chip (10/100/1000 Mbit) ja modeemina/reitittimenä toimii Fritz!Box Fon wlan 7270, sekin uusi. Verkkokortti ja modeemi on ilmeisesti ainakin hyvät. Ja tosiaan kaapelointi toteutettu omalta koneelta "omatekoisella" RJ-45 kaapelilla modeemiin, ja modeemista ostetulla RJ-45 telkkariin, matkaa kertyy noin 25-30m.

    Niin varsinainen kysymys on että mikä tuohon verkon nopeuteen vaikuttaa, kun joskus nämä elokuvat pätkii tuolta telkkarilta katsoessa, ei niinkään pienet 700mb tiedostot, mutta esimerkiksi 10-15gb blu-ray elokuva pätkii aika-ajoin.. Onko jotain millä voin vaikuttaa tuohon nopeuteen myönteisesti? Ja vaikuttaako esimerkiksi waretus tai nettipelaaminen tuohon nopeuteen? Kiitos vastaajille =)
     
  2. Crek

    Crek Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2011
    Messages:
    124
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Vaikuttaa. Kaikki waretus, nettipelaaminen etc. vie kaistaa ja se voi näkyä muilla mm.. hitautena. Itse olen tämän asian ratkaissut niin, että modeemin asetuksista olen laittanut että minun koneelle (tälle koneelle) tulee enemmän kaistaa kuin muihin koneisiin. Näin ollen kukaan muu ei voi viedä sitä kaistaa ja sitä kautta mulla toimii paremmin omat jutut.
     
    Last edited: Mar 27, 2011
  3. jjabi

    jjabi Regular member

    Joined:
    Sep 25, 2010
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Niin, no tarkoituksena kuitenkin on saada lisää kaistaa tuolle televisiolle jotta sen kautta videot ei pätkisi, miten se onnistuisi?
     

Share This Page