Mietin tässä miniläppärin ostoa, mut alko mietityttää ku oon kattellu tota asus eee miniläppärii ni joissain on vaan 12gigan(win xp) tallennuskapasiteetti(flash) ja joissain on jopa 160gigaa... Ni how come, et se 12giganen on suositumpi? eihä siihe mahu paljoo mitää xD Valaiskaa kiitos...
Se 12Gt on SSD-levy, alhasempi virrankulutus, ei liikkuvia osia (iskunkestävyys). Eikä noita miniläppäreitä ookkaan (imo) tarkotettu war...varmuuskopioiden säilytykseen.
Jep. Minulla on Acer Aspire One Linux Linpusilla ja 8 gigan flash-levyllä. Tila riittää hienosti, kone on lähinnä jokapaikan kirjoituskoneena ja nettisurffilautana. Hienosti riittää tuo kahdeksan gigan flash pienten tiedostojen säilytykseen. Lisäksi avainnipussa kulkee mukana 4 gigan usb-tikku ja 2 gigan microsd-kortti, joilla saa tarvittaessa lisää tilaa. Kyllä se pieni flash-levy riittää hyvin, kun hieman miettii, miten konetta käyttää. Isojen tiedostojen säilytykseen voi käyttää joko usb-tikkua tai 2,5" kiintolevyä, jos moiselle on käyttöä. Minulle tuo 8 gigan flash-levy on hienosti riittänyt microsd-kortin ja usb-tikkujen kanssa.