Olen harkinnut M4A87TD emoa, ja nyt olisi pari kysymystä. a) Tarkoittaako 4 x DIMM (max 16GB) että tähän emoon menee maksimissaan 4 kpl muistia ja maksimimuistimäärä on 16GB? b) Onko parempi ostaa 1x4GB muisti vai 2x2GB vai onko mitään väliä..? c) Jos tämän emon kanssa hankkii Phenom II X2 555 Black Editionin, eikö prossu ole kellotettavissa? d) Ei kai tuon emon kanssa tarvitse erillistä äänikorttia..?
Kohtaan b) liittyen: Miksi 2x2 on parempi kuin 1x4..? Onko silloin myös 2x4 parempi kuin 1x8 (jos sellaisia on)..? Kohtaan d) liittyen: Onko emolevyissä itsessään yleensä äänikortti..? Jos on, miksi äänikortteja myydän erikseen..? Tai kuka niitä ostaa...?
Ei todellakaan 1x4, vaan 2x2gb. Ja äänikortteja myydään erikseen sen takia, että voi ostaa laadukkaamman äänikortin. Emolevyissä tulee kyllä integroitu mukana.
Ei tarvitse sitten joskus heittää hukkaan. kirjoitin sopinee... Ehkei olisi pitänyt Tästä asiasta voidaan kiistellä vaikka kuinka paljon, mutta itse suosittelen 1x4. Esim minä olen ostanut. Niitä ostavat esim muusikot, jotka tekevät musiikkia. Että sellaiset.
Mitä järkeä ottaa neljä yhden gigan kampaa, kun kaksi kahden gigan kampaa saa varmaan halvemmalla? Ja kaksi kahden gigan kampaa taitaa toimia muutenkin nopeampana, kuin neljä yhden gigan? Eli mitä järkeä olisi muutenkaan täyttää kaikki paikat jo yhden gigan muisteilla, ettei voi enää päivitellä, jos on tarve ostaa muistia lisää? En näe tuossa kyllä mitään järkeä?
Minä vuonna meinasit pistää yli 8gb muistii kiinni? Jos pistää nyt 2x2 nii voi myöhemmin lisätä toiset 2x2 ja ei enempää tarvii MONEEN vuoteen
Kaks kampaa antaa dual channelin joka on käytännössä ihan sama. Antaa lisää muistikaistaa mut ei laske latenssii ja se muistikaista riittää kummiski. Esimerkis tossa näkee et 2 vastaan 3 kanavaa ero on olematon eikä yks kanavakaan paljo hidasta http://xtreview.com/addcomment-id-6...s-three-channel-memory-SMT-on-Vs-SMT-OFF.html En jaksanu ettii parempaakaan. Varmaan niitäki olis.
Miten paljon muistia tarvii kun käsitellään kuvia (RAW-kuvaa, 15-20M pixeliä, 20+ Mt:n tiedostoja..)..? Jotta kaikki sujuu jouhevasti..
Mietitääs 4 gigan muistii. Sanotaan et vaikka muut softat veis 2 gigaa, seki on aika paljo, varmaan liikaaki. 25 megan kuvia mahtuu 2 gigaan ainaki 60 kipaletta ilman ongelmii. Et realistisesti jos ei tarvii olla 100 kuvaa auki samanaikasesti nii 4 gigaa piisaa.