Olis ollu tälläne kysymys tosta mun tietokoneen näytönohjaimesta ku siinä on tälläne asetus kuin "Virranhallinta-asetukset" ja siinä on palkki, jota pystyy siirtää -20% tohon 20%. Se on yleensä ton nollan kohalla. Eli onko siitä mitään hyötyä näytönohjaimelle? vaikuttaako se millään tavalla näyttiksen tehoon tai suorituskykyyn? Näytönohjain on Club3D Radeon HD 7700 series. Kiitos etukäteen vastanneille.
se vaikuttaa kellotukseen. jos se on isolla niin näyttis voi käyttää enemmän virtaa ja kellottuu paremmin.
väärin. nimen omaan tuo on GPUn core voltage toiminto. -20 ja +20 on määrät mitä kyseistä näyttiksen core voltagee voi nostaa/laskee. @Postaajalle, suosittelen lukemaan näytönohjaimen kellottamisesta jonkun oppaan täällä afterdawnissa ja opiskelemaan sitä tarkemmin, ettet mene tuhoamaan korttiasi Esimerkkinä, kun kyseinen asetus on 0 asennossa, käyttää näytönohjain vakiovoltteja (100%) kun asetuksen laittaa +10, nousee voltit mitä näyttis käyttää 110%, eli 10% korotus.
Thä? kyllä omassa 7770 tuo asetus määrää max tdp arvoa. ja sitten jos asettaa sitä isommaksi, voi nostaa voltteja ja kelloja enemmän. Voi tietenkin olla että eriohjelmissa on volttisäädin erilainen joten saatan toki erehtyäkkin
No kuinkas paljon uskallan tota mun näytönohjainta ylikellottaa? Täs olis näyttiksen perus asetukset: GPU 1000mhz memory 1125mhz tuulettimen pistän yleensä tohon 80% kun pelaan ja normi käytössä 55% virta on nollassa eli 100% pelattaessa asteet on jotain 44-48 astetta noin. normaalina ne on 28-32 astetta
Ei ei ja ei. jokainen kortti on erinlainen. lisää vaikka corea 10mhz, pelaile muutama tunti, katso kaatuuko/tuleeko artifakteja, ja lisää taas uus 10. ainoo varma tapa ettet tuhoo näyttistäs kerralla.
empä oo vielä kuullut että liiat kellot olisivat "tuhonneet" näyttiksen. voltit kyllä voi polttaa gpu:n
kyllä se kortti trotlaa/kaatuu ekaks ennenkuin hajoaa,itse lyön aina sen +25mhz/kerta lisää,jos näytä artifaceja,lisää kelloja,välillä testataan msi combustorilla,jos ei vieläkään,niin lisää kelloa/volttia,muistia ei kannata ekaks kellottaa,kellota eka gpu:n max kellot,ja sitten vasta ala kellottaa muisteja, harmi kun nykygpu:t ei kellotu enään yhtä rankasti kuin vanhemmat,:/ (radeon 1300 tai 2400pro,kellotus 600mhz@950mhz paikkeille,käytin vain asuksen 3650:sen passiivijäähyä+tuuletinta,eikä lämmöt nousseet mihkään,nykykortista,7870,core nousee 1Ghz@1.175Ghz vakaana :/ )
Tiedätkö onko tolle mun Club3D HD 7700 näyttikselle omaa tommosta msi kombuster tapasta ohjelmaa? Tai Club3D ohjaimille ohjelmaa.