Avasin pitkästä aikaa task managerin ja onneksi istuin, kun tein sen. Minulla on netti auki ja virustorjunta päällä, ja running processes on 52 kpl?! Onko tämä nyt ihan realistista? En ymmärrä noita ohjelmia ym. mitä siellä listalla on. Ihmetyttää vaan kun joitakin on monta kertaa samalla nimellä, esim svchost.exe X 4. Kysyisinkin, onko tämä nyt normaalia vai ei?
Aika normaalilta määrältä vaikuttaa,noita svchost.exe:jä saattaa pyöriä 4-7 kpl:tta.Omassa managerissa prosesseja käynnissä 49,joten ei huolta jos kone toimii niinkuin pitääkin.
No huh..kiitos. Kyllä tämä muuten toimii, paitsi f-secure temppuilee nykyisin ja kone on melkoisen hidas.
Jopa pojilla on prosessi poikineen rullaamassa.. mutta en itse hätääntyisi tuosta 50:stäkään. Itselläni on vain 37, mukaan lasketaan firefox, norttooniin viirustorjunta, kerion palomuuri sekä diskkeepper liten tarvitsemat systeemit. Kun katsot sitä prosessilistaa, niin heitä outo joku nimi guugleen ja katso mitä se tuo tullessaan. esimerkiksi itse hain "wmiprvse.exe" ja ensimmäiseksi tuli linkki sivulle "wmiprvse.exe Windows process - What is it?" - eli selitys sille mikä tuo prosessi oikein on. Englantia joudut vähän kyllä tavaamaan kun noita lueskelet -- Ysf
Mulla on 36 prosessia sisältäen kaiken tarpeellisen mm. virustorjunta, palomuuri, antispyware, firefox, Defrag ja Torrent klinun. Tuo f-secure vie itsessään varmaan joku 10 prosessia. Paljonko rammia koneessa? Yli 50 prosessia hidastaa varmasti konetta jos on vaikka vain 512mb ram. Tuossa on hyvä sivu noiden prosessien selvittämiseen. http://www.processlibrary.com/ Sitten vaan msconfigin käynnistys välilehdeltä ylimääräisiä poistelemaan. Käynnistä -> suorita -> msconfig
Pitänee tehdä tutkimustyötä. Ei tämä minun kone ole mitenkään tehokas, mutta ihmettelin vain siksi, että minulla on aina ollut f-secure, ja olen poistanut ohjelmia ja pelejä, mutta tuntuu, että kone ei siitään nopeudu, ennen se oli kuitenkin suht nopea raksuttamaan. Xp prof. vers. 2002. AMD Athlon Xp 2200+ , 256 MB DDR 400 MHz. Seagate Barracuda 80 GB 100 7200. Näytönohjain Club 3D R9600 128 MB TV. Emo MSI KT4V KT400lan.
Onhan tuo aivan valtava määrä kun ittelläni on käynnistys hetkellä 31. Ja jos laitan tulostimen päälle 32. Jos haluat vähemmän... -> Käynnistä->Suorita->msconfig->käynnistys väli-lehti.