Lähiverkko-ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by flyingbud, Feb 17, 2008.

  1. flyingbud

    flyingbud Member

    Joined:
    Feb 17, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tarkoituksena olisi saada muodostettua lähiverkko kahden tietokoneen välille.
    Toisessa koneessa on Windows XP ja Toisessa Windows Vista.
    Molemmat koneet on yhdistetty samaan ADSL-modeemiin/reitittimeen jonka kautta ne saavat yhteyden internettiin.
    Nyt näiden kahden koneen välille pitäisi saada lähiverkkoyhteys tiedostojen jakamista varten ja myös pelaamista varten.
    Voisitteko ystävällisesti rautalangasta vääntäen kertoa kohta kohdalta miten lähiverkon muodostaminen näiden kahden koneen välille onnistuu?
     
  2. Reserv

    Reserv Regular member

    Joined:
    Sep 6, 2006
    Messages:
    247
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Täällä on ohjeita jopa kuvien kera. XP:n ja Vistan välillä on ilmeisesti vielä lisäongelmana erilaiset oletuskäyttöoikeudet. Täältä taitaa jotain siitä löytyä.
     
  3. flyingbud

    flyingbud Member

    Joined:
    Feb 17, 2008
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tuosta ensimmäisen linkin takaa löytyvissä ohjeissa on näköjään verkon muodostus kahden XP-koneen välillä joten ohjeet eivät oikein auta kun tuo Vista tahtoo olla aikalailla erilainen ja minulle ainakin vielä vieras.
    Noita ohjeita pystyn ehkä hyödyntämään toisen koneeni kanssa jossa on Wondows XP, mutta en tiedä mitä minun pitäisi tehdä koneella jossa on Windows Vista.
     
  4. rka11

    rka11 Member

    Joined:
    Feb 18, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sinne xp:hen pitää asentaa LLTD protokolla, jos sitä ei xp:ssä ole.
    Asennuksen jälkeen mulla vista näki xp koneen
    Tässä linkki:
     

Share This Page