Mulla on ongelma lähiverkkoyhteyden kanssa. Mulla on tuollainen kaapeli yhteys ja en saa nettiä toimimaan. Ohjeet väittävät, että yhteyden pitäisi näkyä heti kun on kytkenyt johdot ja käynnistänyt tietokoneen uudestaan, mutta minullä verkkoyhteydet kohta on aivan tyhjä. Verkkosovittimien ym. muiden pitäisi toimia täysin normaalisti. Mitä siis tehdä?
Eli aluksi tarkistaa että käytössä on oikeanlainen verkkokaapeli(RJ-45 suhteen esim "normaali" tai "ristiinkytketty") ja sitten tarkistaa vielä verkkoasetukset että on oikein(lähinnä TCP/IP että onko se DHCP mallia vai onko annettu valmiit asetukset) ja sitten kannattaa tarkistaa laitehallinnasta ettei verkkokortin päällä ole keltaista tai punaista huutomerkkiä.
Ton verkkopiuhan "sukupuolen" näät kun otat monemmat päät irti ja vertaat niitä, jos se on "normaali" piuha niin ne päät on identiteettiset jos ei niin se on ristiinkyketty. (meniköhän oikein päin? )
No siis ei johdoissa mitään vikaa ole, kyllä minä nyt sen tiedän. Se netti on aikaisemmin toiminut koneessa, mutta koska koko kone kaatui nettiyhteys meni sekaisin. Enkä saa sitä uudestaan asennettua. Ja modemmi on USB.