Olen yrittänyt tämän ohjeen mukaan http://www.laitetekniikka.com/laitteet/verkko/jakaminenkytkimella.htm saada lähiverkon toimimaan, mutta ei ole onnistunut. Tilanne on nyt tämä. Toisessa koneessa netti toimii, mutta toisessa ei. Molemmat koneet on liitetty Zyxel Prestige 660H-61 modeemiin. Olen forumia selaillut, mutta mikään ei ole auttanut. Toisessa koneessa ilmeisesti jossain asetuksissa vikaa? koska toisessa koneessa toimii, toisessa ei.
Tiedostojen jako koneiden välillä kyllä onnistuu mut ihme ku ei netti toimi. Voisko tollanen 1394-yhteys vaikuttaa jotakin, ku tossa toimimattomassa koneessa on sellanen?
Ja toisen koneen ip on myös samanlainen? kokeiles komentoriviin ping www.mbnet.fi ja kannattas katsoa kaikki asetukset mitä olet muuttannut että ne on kummassakin koneessa samanlaiset.
Toisen koneen tiedot: IP-osoite: 192.168.1.33 Aliverkon peite: 255.255.255.0 Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1 Pingaaminen ei onnistu, Ping-pyyntö: tuntematon isäntä www.mbnet.fi Oon yrittänyt aina kaikki asetukset säätää takas mitä oon kokeillut, paitsi noi NWLink IPX/SPX/NetBIOS jutut mitkä jossain suositeltiin asentaa
169.254.237.185 IP:n saava kone ei nähtävästi saa DHCP vastausta ja jää täten ilman IP osoitetta. Toimiiko netti tässä koneessa jos toinen kone ei ole ADSL modeemissa kiinni? Ja lähteekö netti toimimaan tuolla koneella kun tekee käynnistä -> suorita -> cmd ipconfig /release ipconfig /renew ? (oletuksella että koneessa on Windows 2000 tai XP)
Ei toimi vaikka irrottaa tän toisen koneen. ipconfig /renew komennosta tulee: Windows IP-määritykset Virhe uudistettaessa liittymää Lähiverkkoyhteys 3: toimintoa yritettiin kohteessa, joka ei ole vastake Eli niistä ei ollut apua. Niin ja xp on käyttöjärjestelmänä.
Tuossa voi olla sellainen juttu että tuo reititin joka jakaa noita IP osoitteita,on sitä mieltä jostain syystä että tuolle verkkortille on jo jaettu IP ja siksi ei anna uutta. Käynnistä uudelleen tuo reititin, ja kokeile renew uudestaan. Reititin = modeemi
Toimiiko jos pakottaa tuolle toimimattomalle koneelle IP-osoite: 192.168.1.35 Aliverkon peite: 255.255.255.0 Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1 tuollaiset IP asetukset?
Ei toimi EDIT: Kattelin ipconfig /all komennolla ni toimivassa koneessa on DHCP käytössä ja toimimattomassa ei ole. Pitäskö se saada molempiin jotenkin käyttöön?
Pystyykö tuota toista konetta pingaamaan kun on tuo pakotettu IP osoite? eli käynnistä -> suorita -> cmd ping 192.168.1.35 (tämä siis tuolla toimivalla koneella)
Ping-isäntä 192.168.1.35, 32 tavun paketti: Pyyntö aikakatkaistiin. Pyyntö aikakatkaistiin. Pyyntö aikakatkaistiin. Pyyntö aikakatkaistiin. Ping-tilastot 192.168.1.35: Paketit: Lähetetty = 4, Vastaanotettu = 0, Kadonnut = 4 (100% hävikki) Ei oikeen pingaaminenkaan onnistu