vaihdoin uudet tahnat ja nyt kysymys kuuluu miten se kiinnitetään oikeaoppisesti. Pitääkö käyttää jonkinlaista liimaa yms...
Varo ettei oo pinnit vääntyny prossus, kun noin päin sitä pöydällä pidät. Ja itse kysymykseen, sen voi liimata tai juottaa. Kumpaa pidät helpompana.
pidin prossua noin päin ainoastaan kun otin kuvan. jos ton osan laittaa kiinni liimalla niin minkälaista liimaa pitäisi käyttää?
No nyt kun olet jo tuohon vaiheeseen edennyt jos prossu yleensä toimii vielä, itse käyttäisin super epoksia tai loctiten pika liimaa miettisin aionko ottaa sen vielä joskus auki jos se toimii ja liimailla sen mukaan, epoksia tulitikulla joihinkin kohtiin tai sitten sitä hetipiti liimaa joihinkin paikkoihin pikkusen niin ettei sitä ole ympäri prossua, epoksilla toki saat ehkä paremman kiinnityksen koska voit prossun asetta paikoilleen n. 10-15 min kuluttua ja coolerin päälle kiristyy lämmön levittäjä tiiviimin piirisarjansa päälle, mutta jälkikäteen sen poistaminen on melkoisella varmuudella työläämpää, jos sitä sitten enää irti ilman prossun rikkoontumista. Mutta huom! nämä ovat vain ajatuksia joita kuvan perusteella lähtisin tekemään, asia saataisi olla jollakin muulla tavoin jos homma olisi pöydällä odottamassa.
Nyt tarkemmin katsottuna on pinnejä vääntynyt. Onko asialle tehtävissä mitään vai onko tämä jo toivoton tapaus?
En nyt vaan löydä mistään sitä kuvaa tai videota jossa kaveri oikoo AMD.n prossun pinnejä, että ei siinä mielessä ole toivoton tapaus jos ei pinnejä mene poikki, siitä en sano mitään. Jollakin ohuella rautalanka kiekuralla niitä pinnejä siinä oiottiin. Tulihan tuossa oiottua joskus ilntel kantaisen emon pinni emo on vielä nykyäänkin käytössä emolla ajettiin ylikellojakin sen jälkeen ja hyvin pelitti. Joten ei google käyttöön vaan jos oli kuva se oli täällä afterissa tai murossa muuten yt.
Voi Phenomi parkaa. Ilmassa leijuu kysymys miksi tuonne pitäisi tahnoja yleensä vaihdella... Omassa 955:ssa oikaisin taittuneen pinnin hammastikulla. Sivusta päin pinnien välistä ja hops ylös. Oikeni ja toimii edelleen.
Prossun pinnejä tuli vääneltyä monia tunteja. sinnehän se loksahti lopulta paikoilleen. toivottavasti se toimii vielä. Nyt muut osat paikoilleen ja katsotaan pelittääkö vielä.
Oon vääntäny kahdesta prossusta pinnit takas suoriks, moelmmat toimii. Tosin vakaustestejä tai kellottaa ei olla kokeiltu, mutta normikäytössä sekä Metron pelikäytössä toimineet ok. Eihän se oikeestaan maksa kokeilla, kyllähän noita voi yrittää väännellä kuin viskata roskiin. Kokeile jos saat ajettua vaikka 3DMarkin läpi, tai pelaile joku hetki raskaimpia pelejäs mitä löytyy.
http://www.youtube.com/watch?v=EdDccsbv5hA Tuossa yksi video noihin vääntyneisiin pinneihin liittyen. Kaikki pinnit eivät kuulemma ole yhtä tärkeitä, osa voi olla jotain "laitettu tähän varalta, jos tähän prossuun tulee joskus ominaisuus x, joka tarvitsee juuri tätä pinniä". Että vaikka se pinni katkeaisi ja katoasi lopullisesti, niin sillä ei hyvällä onnella ole mitään merkitystä. Ja tuohon lämmönlevittäjään sellainen kommentti, että olen itse nähnyt sellaisen viritelmän, että sitä ei liimata tai kiinnitetä mitenkään siihen piirilevyyn. Se prossujäähy painaa sitä kuitenkin niin tiukasti, että se ei siitä mihinkään karkaa. Prossua nyt ei muutenkaan päivittäin irrotella. HS täytyy vaan asettaa tarkasti suoraan siihen sirun päälle, ja sit prossujäähy varovasti päälle ja hitaasti ja TASAISESTI kiristellen napakka jännitys ja se on siinä.