Läppäriä hankkimassa ja menee hermot sellaisen etsimisessä

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Huisu, Mar 25, 2009.

1. Huisu

Huisu Member

Trophy Points:
    11
    Niin, olen etsimässä läppäriä työ- ja pelikäyttöön. Olen kuukausia vertaillut ja etsinyt pääosin netanttilan ja Hobby Hall sivuilta mutta ei tule mitään, joten päätin tulla tänne kysymään. Niin, että jos teiltä löytyisi ehdotuksia?

Muutama vaatimus olisi...
    Kokoa saisi olla 15.4"- 16"
    Tehokas (tuplaydin) prosessori
    3 Gt tai enemmän keskusmuistia
    250 Gt (mieluiten 320 Gt) kiintolevyä
    Tehokas näytönohjain jolla muistia yli/tai sen 512 Mt (että pystyisi nuo pelit ja vaativammat ohjelmat toimimaan kunnolla...jakai sillä jaetulla muistilla pärjää? )
    Monipuoliset liitännät (HDMI ja 3 tai enemmän USB portteja)
    Sekä mahdollisesti muistikortin lukija. Ongelmaksi on muodostunut Tämä blueray asema, joka pitäisi pystyä lukemaan ( ja mieluiten kirjoittamaankin) DVD ja CD.
    Niin..ja hintaa mieluiten alle sen 870e. Ja parhaimmassa tapauksessa osamaksulla :D

Lisäksi olen kuulunut että Acer ja HP ovat sitä shaissea ja hajoavat vuodessa, ja tarkoitus olisi hankkia kone jolla ei ole ongelmia pelien pyörittämisessä. Tällä hetkellä minulla on kotikone, HP, näyttö hajonnut kahdesti ja pitänyt se vaihtaa, nykyään liitännöissä ongelmia ja kestää ikuisuuksia ladata mitään. Kuulemma on todella tehokas kone mutta tätä on yritetty useamman kerran heittää ikkunasta ulos..eli siis, en luota HPseen, mutta jos jollakin on positiivista kokemusta siitä niin kai sitä voi kokeilla. Lisäksi ajattelin hankkia takuu laajennoksen vuodesta sinne kahteen kolmeen, koska laitteet tuntuvat hajoavan aina kun se takuu on mennyt umpeen :p :D

Olin jo aiemmin katsellut noita Acer aspire 7730 (osa taitaa olla kyllä 17" mutta silti) ja travelmateja ja noita HPn klooneja, mutta HP on aina näyttänyt huonot puolensa ja Acerin Aspireista niitä huhuja. HPn klooneista tuntuu löytyävän, mutta uskaltaako..?

Kiitoksia..^^

Terveisin Huisu.

Last edited: Mar 25, 2009
  2. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
  3. Huisu

Huisu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia,
    nuohan ovat todella upeita..mutta ehkä turhan suuria? Kun pitäisi sitä konetta kantaa ympäriinsä työn vuoksi, vai olisiko vielä tuo 17" sellainen..kannettavan eikä raahattavan kokoinen? Ei ole kokemusta noin suurista kannettavista.

4. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
    Omasta mielestä ei ole liian suuria jopa yllättävän pieneltä tuntui mutta kuka mistäkin pitää. Kannattaa käydä jossakin liikkeessä kokeilemassa 17":sta, niin saat käsityksen koosta. Näppärästihän tuollainen kulkee laukussa/repussa matkoilla mukana.

5. Huisu

Huisu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia^^ Sen teen, ja noita koneita nyt etusijassa katselen kun vaikuttavat paljon paremmilta kuin netanttilan koneet.

Share This Page