Tervehdys, Alkuun tiedoksi, että en näistä asioista kauheasti tiedä niin toivon, että joku viisaampi voisi vähän auttaa. Eli hankinnassa uusi läppäri pöytäkoneen vierelle. Läppäri tulee lähinnä huvikäyttöön, tietysti tulee myös paljon tehtyä tekstinkäsittelyä koneella. Huvikäytöllä tarkoitan suurimmaksi osasi leffoja, musiikkia, nettiä ehkä vähän pelaamistakin. Olen hieman katsellut prosessoritehoja ja liitäntiä. Eli kun on kyseessä tuon hintaluokan koneet, niin ilmeisesti kaikissa on jo HDMI- liitäntä, joka on välttämättömyys tässäkin tapauksessa. Vaikuttaako läppärin näyttö mihinkään? Onko sillä väliä, mitä se resoluutio lupaa? Ja ainakun on hypetetty, että Applen koneissa on mäkkilisää, niin ei tuo 13" pro nyt mikään ylihintainen ole kun vertaa sisältöä muihin koneisiin? Näyttö olisi maks 15", 17" on jo hirveä mölö ja se ärsyttää. Jos tilaa ulkomailta, onko niissä ikinä skandinavian näppäimistöä, vai puuttuuko aina äät ja ööt yms? Kiitoksia paljon jos joku voisi vastata kysymyksiin ja antamaan minulle pari esimerkkiä läppäreistä hintaluokassa 800e-1000e, jonka itse ostaisitte minun käyttöönne. Terveisin Hakston
näppiksen saa vahdettua yleensä parilla kympillä, mutta jos tilaat saksata niin näppäimistö on melkein samanlainen itse en ota kantaa ulkomailta tilaamiseen, satsen pari säästää, mutta takuun toimivuu on ?
esim asuksessa on kansainvälinen takuu... ja tässä on yksi linkki mistä varmasti löytyy sopiva kone: http://www.computeruniverse.net/