Hei! Kannattaako läppäriä pitää auki 24/7? Tuhoutuuko akku? Vai voisiko pitää päällä ilman akkua verkkovirralla. Vai olisiko tämäkin huonoksi läppärille. Kysessä on MSI Wind.
akku kannattaa ottaa irti jos pitää verkkovirrassa päiväkausia. Ja kone kannattaa sammuttaa kun sitä ei tarvitse koska: -koneen suorituskyky laskee -sähköä säästyy -muutenkin se vaan on siinä kuumana päällä
"-koneen suorituskyky laskee" juuh, selitys olis kiva, ellet tarkoita sitten että osat kuluu ja jonain päivänä hajoaa.
Elikkä, esim näytönohjain on herkkä lämmölle. Jos kone alkaa kuumentua liikaa, näytönohjaimen suorituskyky heikkenee. On omaa kokemusta...
Kun kone on päällä, tuuletin pyörii ja kerää pölyä koneen sisään ja tämä nostaa lämpöjä joka heikentää ainakin grafiikan laatua virheiden myötä.
'ite käytelly läppäri noin vuoden päivät 24/7 ja en kyllä minkään laista suorituskyvyn heikkenemistä ole havainnut, eikä ne lämmötkään ole muuttuneet juuri lainkaan suuntaan jos toiseen. pölyt kyllä olen aina sillointällöin putsaillut pois ja tosiaan käytän ilman akkua verkkovirrassa. ja jos et käytä konetta niin kannattaa se laittaa lepotilaan(vista) tai valmiustilaan(xp).
Eli perjaatteessa siis voi pitää. Ajattelin vielä jopa alikellottaa pikkasen. Ja totta kai imuroin sen vähintään 4-5 kertaa vuodessa.
Sattui silmään, saat myös xpeen lepotilaan. Virranhallinta-asetuksista ominaisuus päälle ja sitten shift pohjaan sulkuvalikossa niin saat lepotilaan.
Älä pidä 24/7 päällä, läppäri hajoaa siitä - ainakin pidemmän päälle. On meinaa ihan omia kokemuksia siitä. Itse asiassa läppärini kuoli juuri tänä aamuna. Kone oli aamulla aivan sairaan kuuma. Irrotin akut siitä ja vein sen ulos jäähylle. Puoli tuntia myöhemmin se käynnistyi, toimi jonkun aikaa ja jähmettyi. Uudestaan se ei sitten enää herännytkään henkiin. Nyt se on virallisesti kuollut. Veikkaan emolevyä. Olen kuullut monta vastaavaa tarinaa ja kaikki ovat jotenkin lämpöjen kanssa tekemisissä. En tiedä sekoaako läppäri jotenkin ja polttaa itsensä vai mikä. Yhteistä tarnoille on, että kylmänä läppärin saa käynnistettyä hetkeksi uudestaan.