Mikähän mahtais olla vikana ku pari kuukautta vanha Sony Vaio jäätyy aina satunnaisesti. Tapahtuu ainakin kerran päivässä. Eli normaalisti kun selailen nettiä ja kuuntelen musiikkia, niin yhtäkkiä kone vaan menee jumiin ja ääni jää kanssa jumiin surisemaan. Ei auta ku virtanappia 5sek ja käynnistää uusiks. Ärsyttää tällänen. Kannattaako laittaa vaan suosiolla takuuseen vai oisko jollain tietoa mikä mahtaa olla vikana? Äsken tapahtui sama kesken leffan. Arghhh! Kiitoksia vastauksista!
no eipä tohon muuta oo ku katot ettei oo viruksia ja kovo eheytetty sun muut nää normaalit jutut jos ei auta ni sit takuuseen.
missä pidät sitä konetta kun sitä käytät. tasaisella ja kovalla alustalla mieluiten niin ei jäähdytys heikkene. voihan tuo johtua lämpenemisestä. taikkapa jos on automaattiset päivitykset ohjelmissa käytössä ja päivitys jumittaa tehottoman koneen.
Itse olen huomannut että näissä tilanteissa kannattaa laittaa viestiä tukeen. Ne yleensä tietää jos on ollut muillakin ja ratkaisun. Esim. piirtopöydän kanssa painiessani en löytänyt netistä kolutessa ratkaisua, mutta tuesta sain ohjeet joilla korjaamiseen meni n. 20 sekuntia
Tuskin se viiruksista on kiinni. Kovon olen eheyttänyt kyllä. 0% pirstoutuneita näyttää. Kone on tasaisella pöydällä. Ei ole lämmöistäkään kiinni. Prossun ja näyttiksen idle lämmöt noin 40C. Kovalevy 30-35C. Rasituksessa sitten n.65C, eli ei lämmöistäkään kiinni. Jotenkin en automaattisiin päivityksiinkään usko, koska melkoisen raskaat päivitykset saa olla, että tuon sigun läppärin sais polvilleen. Täytyypä laittaa viestiä tukeen. Koneesta muuten kuuluu, ilmeisesti kovalevystä, välillä sellainen pieni klonksahdus. Liekkö tuo joku vika vai ominaisuus? Aiempi Fujitsun läppäri teki tuota myös. olen poistanut kaikki turhat esiasennetut Vaio ohjelmat, mutta tuskin sekään tuota vikaa tekee?
Moro Minulla ilmeni sama ongelma!! Kone jäätyy kun keskusmuistia on käytössä n.1gb Ongelma korjaantui sillä.. uskokaa tai älkää poistin AVAST! viirustorjunnan Nyt voin "katsoa" monia leffoja samaan aikaa ja keskusmuisti käy yli 1gb.. mikä lie siinä vikana..:S ei auta muuta kuin etsiä uusi virustorjunta ohjelma..