Amilo pro xp pro. Ongelma on, että toisinaan tulee koneelle sellanen vimma, että jumittaa ja sitten näyttöön tulee se sininen ruutu, jossa puhutaan biosista ja F8 napista. Poistin tulostimen (hp2210), jonka jälkeen parani hieman, mutta nytkin jumii varsinkin jos siirrän työpöydältä tiedostoja (kuva tai joku kansio) esim. jonnekin muuhun kansioon, tällöin jumiminen on 100 % edessä. Ad-aware ei löydä mitään, virustorjuntana on avast, joka myös ei löydä mitään. Jonkinlaista apua tässä kyllä tarvisin.
Onko tarkempaa tietoa (esim. kuvaa) tuosta sinisestä ruudusta? Ja voist kokeilla Windowsin korjausasennusta.
windowsin olen asentanut kokonaan uudelleen, mutta se ei muuta tilannetta. Myöskin windows updatesta on kaik päivitetty. sinisestä ruudusta ei ole kuvaa, kuinkahan sen saisin? ja miten sen voisi tänne laittaa. Ruutuhan on tietty sellanen dos pohjanen.
Äsken tuli kernel data error. Toisella kertaa se: Havaittiin ongelma, jos oli eka kerta niin käynnistä kone uudelleen. Jos enemmän kertoja niin poista viimeksi asennettuja laitteita, softia ( ei ole sellasii juurikaan) Tekniset tiedot 0x00000003, 0x83d3cd10, 0x3d3cf14 aloitetaan fyysisen muistin vedostus toisen kerran jälkeen käynnistettäessä, palautu vakavasta virheestä ja halus lähettää raportin. eka kerralla ilmoitti dossina (muistas mitä) suunnilleen file not found, eli piti sammuttaa pitkään painamalla virtanapista, jonka jälkeen käynnisty ok.
Tein buuttaavan levyn tuosta memtest ohjelmasta ja buuttasin koneen, mutta a: jäi vilkkumaan sitten vaan. Ei se tainnu mitää tarkastusta tehdä, jotain usb juttuja se tarkasti. Minuutin verran se jotain teki. Olen näin kädetön.
Todennäköisesti sen boottidisketin luonti ei onnistunut tai sitten se disketti on viallinen. http://www.memtest.org/pics/amd64-big.gif tuolta näyttää se tarkistus.
koitin pari kertaa sitäkin, mutta jonoteltiin ja yhdisteltii mut ulos sieltä. Pitänee koittaa vieläkin silti.
Mulla on läppäri ja sama vika. Packard Bell on merkki. Vikaa en oo saanu mitenkään koskaan korjattua. Aina tulee sama, vaikka Linuxilla!
Tuo a: viittaa yleensä diskettiasemaan, sen takia oletin että teit boottaavan disketin. Helpointa taitaa olla kiikuttaa tuo kone huollon kautta.