Käytössäni on tälläinen Acerin kone (vistalla) joka ennen toimi ihan normisti eikä vinenny mistään sen enempiä, mutta nyt se on 4kk lagannut, jumittanut ja vinenyt lähes kaikesta mahdollisesta. Enää ei anna pelata edes cs 1.6 ilman mahdotonta lagia ja äänien särisemistä. En voi katsoa Youtubesta videoita ilman lagausta, en voi kuunnella musiikkia ilman äänen rätisemistä ja pätkimistä, en voi tehdä minkäänlaisia töitä ilman että kone takkuilisi vähän väliä. Norton, Malwerbytes ja SpyBot näyttävät kaiken olevan kunnossa. Ajureit ovat kai kunnossa, mutta TuneUp! väittää, että SCSI/RAID Host Controller (muistivälineiden ohjain) ei ole ajan tasalla. Kun sitten laittaa koneen etsimään kyseiselle ajurille päivitystä, se ilmoittaa ettei löydä tarvittavaa päivitystä ja pyytää manuaalisesti hakemaan sen netistä, mutta enhän minä sellaisia löydä. Konetta käynistäessä se toimii n. 10-15minuuttia ilman lagausta jonka jälkeen se taas alkaa. Muistia on jälellä C: asemalta 30,8 Gb ja D: 62GB joten en usko että muistia olisi liian vähän (ja vaikka olisikin ei sen noin kovaa lagia pitäisi aiheuttaa). Tuuletin hyrrää lähes kokoajan kovalla, mutta silti kone tuntuu muutamista paikoista polttavan kuumalta. Olen koittanut levyn eheyttämistä ja tälläsiä peruskikoja ja ccleaneria käytän päivittäin, mutta se ei paljoa asiaa auta. Olen kuullut että joku Restore Point voi palauttaa koneen tiedostoja ja "olotilaa" aiempiin ajankohtiin, mutta voikohan se auttaa asiaa tässä tilanteessa? Vai voiko kyseessä olla niinkin yksinkertainen ongelma, että kone on täynnä pölyä sisältäpäin? Olen ERITTÄIN kiitollinen jos joku ojentaa auttavan kätensä minulle tässä asiassa. Kiitos etukäteen!
Johtuskohan nuo ongelmat juurikin tuosta ylikuumenemisesta. Kokeile avata kuoret ja putsata pölyt yms pois.