Läppäri/miniläppäri ~500€

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Temelord, Dec 11, 2010.

1. Temelord

Temelord Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs hakusessa olisi läppäri tahi miniläppäri tuollaiseen 500€ hintahaarukkaan lähinnä opiskeluun ja viihdekäyttöön mutta tietenkin plussaa olisi jos jotain peliäkin pyörittäisi.

Lähinnä 12"-13" tuumaisella näytöllä olevia olen katsellut koska selaamissani 15" näytön omaavissa tuon hintaluokan vehkeissä on akun kesto sitten 3h luokkaa?

Vaatimukset

-Hyvä kannettaavuus, mahtuu esim. reppuun
    -Akun kesto mielellään 6h tai enemmän
    -HDMI portti

Muutamia laitteita olen katsellut lähinnä lapstoresta ja verkkokauppa.com :sta mutta hyvin vaikea jotenki ottaa selvää mikä noista on oikeasti parempi, tässä muutama mitä olen ajatellut, muitakin saa ehdotella!

LENOVO THINKPAD EDGE SU7300 13.3"
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=41322

Asus 1215N 12,1"
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=39041

Acer eMachines E642 15,6"
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14263

Acer eMachines E732ZG 15.6"
    https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=110970

Mitä mieltä olette noista, mikä olisi paras tehojen/hinnan/akunkeston kannalta? Tietääkseni noissa kahdessa viimeksi mainituissa on kuitenki se akun kesto sen alle 3h tai sitä luokkaa, että tällä hetkellä olisin valitsemassa Lenovon mutta uusia ehdotuksia otetaan vastaan.

Last edited: Dec 11, 2010
  2. Mummy

Mummy Active member

Trophy Points:
    66
    Nyt ois kiva jos omaisit mitan ja mittaisit reppus sisäälön, eli mahtuuko sinne noin 16" komponentti plus kirjat/muut koulu tarvikkeet?

Ihan käytöstä riipuu kauanko kone pysyy päällä ilman latausta, plussaa on jos näyttö on lediä "kovo" on ssdtä eikä ole dvd asemaa,..

...mutta jos haluat asentaa esim pelejäcd/dvdltä on asema pakollinen :( ja akunkesto pienenee sitä käytettäessä.

ssd kovo myös vähentää akun kulutusta jonkin verran, mutta se vaatii itse asennusta massamuistin tilan pienenemistä ja sen hinta on myös niin suuri opiskelijalle että joulupukkiin on syytä uskoa!

Itse valitsisin noista "E642". kaupan, merkin,.. ..oma mielipiteeni.

Last edited: Dec 11, 2010
  3. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
    Miniläppäriä en suosittele. Niissä kun pelit eivät kunnolla pyöri. ( Etenkin uudet raskaat).

4. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Ne ei pyöri kunnolla, on valhe. Ne ei pyöri ollenkaan, eivät edes käynnisty. MW2, BFBC2, Dirt 2, Mafia 2... Eivät ole edes huippuraskaita, eivätkä käynnisty noilla tehoilla.

Läppäriä tai pöytäkonetta vaan kehiin.

5. Temelord

Temelord Member

Trophy Points:
    11
    Reppuuni taitaisi juuri tuollainen 15" näytön omaava laite mahtua mutta jotenkin edelleen epäilyttää noiden laitteiden käyttöaika että pitää koko ajan pitää johdon nokassa.

Noista peleistä sen verran että DVD asemaa en välttämättä koneessa tarvitse koska pelaamani pelit ovat lähinnä Steamissa. Mitään uusia pelejä ei läppärin tarvitsisi edes pyörittää kun minulla on jo tarpeeksi tehokas pöytäkone pelikoneena. Tämä läppäri tulisi enemmän sitten opiskelukäyttöön vaikka tietenki olisi ihan mukavasti plussaa jos se jotain peliä pyörittäisikin.

Sen verran tuosta HDMI liitännästä että jaksaako nuo 11"-13" näytön omaavat läppärit pyörittää vaikkapa elokuvaa jos yhdistän läppärini televisioon?

6. Mavors

Mavors Member

Trophy Points:
    11
    Olisiko Acer eMachine eM350 mistään kotoisin? Toinen vaihtoehto ois tuo Acer Aspire One D255. Pelaisin korkeintaan Fallout 2:ta tai Diabloa, joten olisi mukava jos sen ajan pelit toimis. Eli ei mitään tehomyllyä. Tilaakin ois kiva olla just leffoja yms varten. Miten äänenlaatu? Kuulokkeilla millainen? Kokemuksia kellään? Ja ihan XP:tä käyttäisin, kuten mukanakin tulee.

7. jkstone

jkstone Guest

Share This Page