Läppäri opiskelu + pelikäyttöön

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by joorgen, Jan 8, 2010.

1. joorgen

joorgen Member

Trophy Points:
    11
    Moi!

Olen lähdössä ensikuussa Etelä-Koreaan opiskelemaan ja tarkoituksena olisi hankkia läppäri monipuoliseen käyttöön. Opiskeluasiat, netissä surffailu, leffojen ja median toisto kuuluisi käyttötarkoitukseen. Lisäksi olen pelaillut nuoruuteni aktiivisesti erilaisia pelejä cs:ästä wowiin. Mitään tajutonta tehokonetta ei tarkoitus ole ostaa, mutta sellainen mikä esim juurikin tuota wow:ia pyörittäisi, sekä Call of Duty modern warfacea olisi kiva kokeilla.

Hintahaarukkana minulla olisi 600-800€. Saako tuolla hinnalla laadukasta minun käyttööni sopivaa kannettavaa? Jos menee hieman hinnan ylikin niin ehdottakaa toki niitäkin vaihtoehtoja.

Haluan windows 7 käyttöjärjestelmän ja wlanin. Kaupoissa myydään nykyään paljon win vista kokoonpanoja. Onko kokemuksia millä tavalla kauppiaitten lupaamat päivityspaketit win vistasta -> 7:kaan toimii? Itse luin mb:stä että ongelmia on ollut? Kannattaako suoraan maksaa hieman enemmän ja ostaa se 7 suoraan?

Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille! =)

2. kakezon

kakezon Regular member

Trophy Points:
    26
  3. jonkku

jonkku Regular member

Trophy Points:
    26
  4. joorgen

joorgen Member

Trophy Points:
    11
  5. leinmi

leinmi Active member

Trophy Points:
    66
    tuo jonkun näyttämä kone on kyllä ihan riittävä tommoiseen käyttöön

6. bblen

bblen Regular member

Trophy Points:
    26
    Suosittelen sellaista on jossa atin 4650 näyttis, kelpaa sitten pelaamisenkin oikeesti ja intelin prossu, t4300 t6600 ylöspäin, ei jää siten pullonkaulaksi näyttikselle(esim GTA IV vaatii sitä laskentatehoo prossultakin), amd turionit tuppavat olemaan aika heikkoja. Alla on hyvä 17tuumainen, tollaista raahausreissua varten suosittelen tosin 15.6tuumaisia. ja saapi sellaisen samalla halvemmalla kuin 17tuumainen samoilla ominaisuuksilla jos jaksaa ettiä paremmin.

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/PADV72280EO/hp-pavilion-dv7-kannettava

http://www.gigantti.fi/product/tiet...L505119/toshiba-satellite-l505-119-kannettava

Merkeillä ei sinänsä ole väliä, Asus HP fujitsu toshiba, kaikki toimii kuhan ei tuu maanantaikappaletta.

7. jonkku

jonkku Regular member

Trophy Points:
    26
    T4300 on huonompi kuin M520, mutta t6600 en tiedä. Oma AMD turion rm-74 riittää GTA IV pelaamiseen medium asetuksilla, mut toi M520 on sitte parempi.

8. bblen

bblen Regular member

Trophy Points:
    26
  9. Sirloin

Sirloin Member

Trophy Points:
    16
    Suosittelen kyllä ehdottomasti pieneenkin pelikäyttöön ja muutenkin vain Asuksen kannettavia. Itselläni ja tutuilla kokemuksia kaikenlaisista kannettavista ja mikään ei ole luotettavampi kuin Asuksen läppärit.

Itse en edes nykyään enää harkitse mitään muutakuin Asusta. Voi joutua vähän enemmän maksamaan mutta saa kyllä taattua laatua.

Onhan se juuri tutkittu juttukin, että oliko 20% luotettavempia läppäreitä asuksen läppärit kuin muiden valmistajien. Paljon vähemmän vikoja.

10. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
  11. _juip_

_juip_ Regular member

Trophy Points:
    26
  12. jonkku

jonkku Regular member

Trophy Points:
    26
    Ati mobilty radeon 4650 1Gb olisi parempi.

13. bblen

bblen Regular member

Trophy Points:
    26
    4650 on lievästi parempi kuin 240. i7 prossun läppäri ei kyllä mee mitenkään alle 800 budjettiin, reilun tonnin maksaa luultavimmin.

Share This Page