Läppäriltä pöytäkoneeseen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by ultima_, Jul 18, 2006.

1. ultima_

ultima_ Member

Trophy Points:
    11
    Haluisin vaan varmistaa yhen asian. Eli oletetaan, että mulla on läppäri ja tavallinen pöytäkone joissa kummassakin on win xp home/pro. Jos ja kun mun pitäisi saada läppäriltä esim. vaikka americas armyn (huono esimerkki) asennustiedosto pöytäkoneelle niin eikös se onnistu ihan niin, että laitan koneiden välille vaan ristiinkytketyn parikaapelin jonka jälkeen teen kummassakin windowsissa normaalisti kotiverkon? Ja jos ei ole tommosta kaapelia niin sitten hubin kautta kaapelit kumpaankin koneeseen ja taas kotiverkko?

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Noinhan se menee. Kotiverkon tekemiseen ei sitten tarvita sitä windowsin ohjattua toimintoa. Riittää kun laitat molemmat koneet samalle ip-osoitealueelle ja määrität ne samaan työryhmään. Tämän jälkeen jaat kansiot ja avot.

Jos koneet saavat ip:t suoraan palveluntarjoajalta, niin kotiverkko on hyvä tehdä käyttäen NWLink IPX/SPX/NetBIOS -protokollaa. (tämä siis asennetaan molempiin koneisiin)

edit, sen verran vielä lisäyksenä, että hubi on jo vanha laite jota ei enää juurikaan käytetä, sen on korvannut kytkin... (sama toimintaperiaate, mutta paljon fiksumpi)

Last edited: Jul 18, 2006
  3. ultima_

ultima_ Member

Trophy Points:
    11
    Jep joo kytkimessähän mun käsittääksein oli just se, että se ei ns. tee turhaa työtä? Tai no kuitenkin jotenki sillee. Juu, ja kiitti nopeesta vastauksesta.

4. Cathunter

Cathunter Regular member

Trophy Points:
    26

Share This Page